میشا ارگانیک | فروشگاه اینترنتی محصولات ارگانیک
0 محصولات نمایش سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

انواع آجیل ارگانیک و فواید آنها

آجیل بخش بسیار مفیدی از هر رژیم غذایی است و دارای طیف گسترده‌ای از فواید سلامتی است که شامل متعادل کردن سطح کلسترول، افزایش سلامت قلب، کاهش فشار خون و لخته شدن خون، تقویت سیستم ایمنی، کمک به کاهش وزن، بهبود عملکرد گوارشی است. آجیل ارگانیک تمام فواید آجیل معمولی را دارد با این تفاوت که سالم‌تر است و در تولید آنها از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود.

شما عزیزان می توانید انواع آجیل ارگانیک با برترین کیفیت و بهترین قیمت از میشا ارگانیک خریداری کنید.

حقایق تغذیه‌ای آجیل ارگانیک

بسیاری از فواید آجیل ارگانیک برای سلامتی به دلیل تنوع غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات آلی است که در بسیاری از آنها یافت می‌شود. به طور خاص، این فواید از فیبر غذایی، اسیدهای چرب تک غیراشباع، اسید لینولئیک، فلاونوئیدها، کاروتن، ال- آرژنین، ویتامین E، استرول‌های گیاهی و مواد معدنی مانند مس، آهن، کلسیم، پتاسیم، روی، منیزیم و منگنز ناشی می‌شود.

فواید آجیل ارگانیک برای بدن

آجیل ارگانیک یکی از سالم‌ترین میان وعده‌هایی است که می‌توانید بخورید. سرشار از پروتئین، فیبر و چربی‌های ضروری و همچنین امگا 6 و امگا 3 هستند.

آجیل ارگانیک

پتانسیل ضد سرطان

یکی از بهترین جنبه‌های آجیل ارگانیک، محتوای بالای چربی‌های سالم آن است که برای برخی افراد بسیار بد به نظر می‌رسد، اما اشکال مفیدی از چربی وجود دارد که بدن به آن نیاز دارد و آجیل‌ها منبع فوق العاده‌ای از چربی‌های مفید هستند. از این چربی‌های غیراشباع چندگانه می‌توان به اسیدهای چرب امگا 3 و اسید آلفا لینولئیک (ALA) اشاره کرد.

این نوع اسید چرب دارای خواص ضد التهابی خاصی است که احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ، پروستات و سینه را در افراد مورد آزمایش کاهش می‌دهد. علاوه بر این، سطح بالای فیبر غذایی موجود در آجیل ارگانیک باعث حرکات منظم روده و هضم غذا می‌شود که احتمال ابتلا به انواع خاصی از سرطان‌های دستگاه گوارش را کاهش می‌دهد.

جلوگیری از مشکلات گوارشی

آجیل ارگانیک دارای محتوای بالایی از فیبر است که یکی از عناصر مفید و همه کاره‌ای است که در غذا یافت می‌شود. اول از همه، فیبر برای فرآیند هضم مهم است، زیرا به مدفوع حجم می‌دهد و دفع مواد زاید را آسان می‌کند و یبوست کاهش می‌یابد. این امر احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف گوارشی مانند هموروئید را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، فیبر به پاک کردن کلسترول اضافی از بدن، به ویژه اسیدهای چرب امگا 6 مضر، کمک می‌کند.

کاهش وزن

فیبر موجود در آجیل ارگانیک باعث می‌شود بدن احساس سیری کند و از ترشح گرلین، هورمون گرسنگی جلوگیری می‌کند. این امر آجیل ارگانیک را به بخشی ارزشمندی از رژیم‌های کاهش وزن تبدیل می‌کند.

همراه با فیبر در مبارزه با چاقی، آجیل ارگانیک حاوی نیروگاهی از مواد مغذی و ویتامین‌های مفید است. بدیهی است که آجیل‌هایی که به شدت نمک زده یا در شکلات آغشته شده‌اند، بخشی از این مزیت کاهش وزن را از دست می‌دهند.

مطلب روش‌های خانگی شگفت انگیز برای کاهش وزن را با کلیک روی لینک مطالعه کنید.

بهبود سلامت قلب

بهبود سلامت قلب

شاید مهمترین ویژگی آجیل ارگانیک از نظر سلامتی تاثیر آن بر سیستم قلبی عروقی است. این کار به چند روش اتفاق می‌افتد. اول از همه، آجیل حاوی مقدار زیادی “کلسترول خوب” است که به کلسترول HDL نیز معروف است، بنابراین در حالی که بسیاری از افراد کلسترول را بدون توجه به هر چیزی بد می‌دانند، باید به این نکته توجه کنند که نوع مفید کلسترول در واقع حضور کلسترول خطرناک (کلسترول LDL) در خون را کاهش می‌دهد.

کاهش کلسترول بد در خون باعث می‌شود که کلسترول در رگ‌ها تجمع پیدا نکند. به این ترتیب، آجیل ارگانیک احتمال لخته شدن خون و آسیب جدی به سیستم قلبی عروقی شما را کاهش می‌دهد.

 

اگر علاقمند به مطالعه در مورد کلسترول خون و مواد غذایی تاثیرگذار بر کاهش مقدار آن هستید، با کلیک روی لینک این مطلب را در مجله میشا ارگانیک مطالعه کنید.

 

ثانیا، آجیل ارگانیک حاوی اسید آمینه مهمی به نام ال آرژنین است که رگ‌های خونی را شل می‌کند و هرگونه انقباض مزمن را کاهش می‌دهد. وقتی رگ‌های خونی شل می‌شوند، خون راحت‌تر جریان می‌یابد و استرس کمتری بر قلب و عروق وارد می‌شود و فشار خون کاهش می‌یابد.

همچنین، لخته‌های خون زمانی که رگ‌ها شل هستند و خون به سرعت و روان جریان می‌یابد، کمتر بر بدن تأثیر می‌گذارد. آجیل ارگانیک منبعی غنی از برخی از اجزای فلاونوئیدی پلی فنولیک از جمله رسوراترول است. این ترکیب قدرتمند فعالیت آنژیوتانسین را که باعث سفت شدن عروق خونی می‌شود، مهار می‌کند و باعث آزاد شدن اکسید نیتریک که یک گشادکننده عروق شناخته شده، می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف ​​آجیل ارگانیک به کاهش خطر حمله قلبی، نارسایی قلبی، فیبریلاسیون دهلیزی کمک می‌کند. به طور کلی، آجیل ارگانیک از بهترین چیزهایی است که می‌توانید برای کمک به سلامت قلب خود و جلوگیری از بروز مشکلات قلبی عروقی مصرف کنید.

جلوگیری از کم آبی بدن

سطوح بالای پتاسیم موجود در برخی مغزها و آجیل ارگانیک برای تعادل مایعات سلولی و آب در سلول‌ها بسیار مفید است که می‌تواند به هیدراته نگه داشتن بدن کمک کند. پتاسیم همچنین به عنوان یک گشادکننده عروق برای کاهش بیشتر فشار خون و محافظت از قلب در برابر شرایط مختلف عمل می‌کند.

 دانه‌ها و آجیل‌های ارگانیکی که دارای بیشترین امگا 3 هستند عبارتند از پسته و گردو. علاوه بر این، اسیدهای آمینه موجود در گردو و فیتوکمیکال‌های موجود در تخمه آفتابگردان برای پیشگیری از بیماری‌های عروقی و بهبود سلامت قلب شناخته شده‌اند.

آجیل ارگانیک

پیشگیری از بیماری‌های مزمن

اکثر مردم دانه‌ها و آجیل‌ ارگانیک را با آنتی‌اکسیدان‌ها مرتبط نمی‌دانند، اما در واقع، این مواد غذایی مهم دارای مقدار قابل توجهی از فیتوکمیکال‌ها، اسیدهای فنولیک، لیگنان‌ها، امگا ۳، ویتامین‌ها و سایر اسیدهای آلی هستند که به عنوان آنتی‌اکسیدان در بدن عمل می‌کنند. این مواد مغذی با از بین بردن رادیکال‌های آزاد، قادرند از اکسیداتیو و شروع بیماری‌های مزمن جلوگیری کنند. جلوگیری از جهش در سلول‌های سالم احتمال ابتلا به سرطان را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. بسیاری از دانه‌ها و آجیل ارگانیک مانند بادام و تخمه آفتابگردان خواص ضد توموری نشان داده‌اند.

رشد بدن

آجیل ارگانیک حاوی مقدار زیادی اسید آمینه و پروتئین های گیاهی است که هر دو برای رشد و نمو ضروری هستند. پروتئین‌ها و بلوک‌های سازنده آنها، اسیدهای آمینه، می‌توانند توسط بدن مرتب شده و پردازش شوند تا پروتئین‌های جانوری ایجاد شود که بدن ما برای عملکردهای متابولیک، رشد ماهیچه‌ها و استخوان‌ها نیاز دارد.

بدون یک جریان سالم پروتئین، بدن ما قادر به عملکرد صحیح نیست. برخی از آجیل‌ها مانند گردو و بادام از فشرده‌ترین شکل‌های پروتئین هستند که می‌توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

کاهش خطر ابتلا به دیابت

یکی از فواید ناشناخته فیبر رژیمی موجود در آجیل ارگانیک، تاثیری است که می‌تواند بر دیابت داشته باشد. آجیل ارگانیک با تنظیم سطح انسولین و گلوکز در بدن و تنظیم سرعت گوارش می‌توانند از افزایش و افت قند خون جلوگیری کنند. التهاب به طور مستقیم با افزایش خطر ابتلا به دیابت مرتبط است، اما امگا 3 موجود در بیشتر آجیل‌های ارگانیک می‌تواند این التهاب را کنترل کند.

اضطراب کمتر

برخی از انواع آجیل ارگانیک این توانایی را دارند که بر انتقال‌دهنده‌های عصبی در مغز ما تأثیر بگذارند و هورمون‌های بدن را متعادل کنند. به عنوان مثال، بادام هندی منبع عالی تریپتوفان است که می‌تواند ذهن شما را با سروتونین آرام کند، در نتیجه هورمون‌های استرس را از بدن شما حذف کرده و خلق و خوی شما را تنظیم می‌کند.

برخی از آجیل‌های ارگانیک

1. بادام

بادام

بادام یک آجیل درختی محبوب است که اغلب به صورت خام یا بو داده مصرف می‌شود. طعم بادام ساده، روی سالاد یا کره بادام عالی است.

مواد مغذی موجود در بادام:

پروتئین: 6 گرم

فیبر: 3.5 گرم

چربی: 14 گرم

کالری: 161

در حالی که بادام در مقایسه با سایر آجیل‌ها کالری بالایی دارد، بدن 10 تا 15 درصد از این کالری‌ها را جذب نمی‌کند، زیرا تجزیه چربی‌ها دشوار است. محتوای بالای چربی غیراشباع بادام می‌تواند برای افراد مبتلا به دیابت مفید باشد، زیرا غذاهایی با کربوهیدرات کم اما چربی، پروتئین و فیبر بالا می‌توانند از لخته شدن خون جلوگیری کنند. بادام به دلیل غنی بودن از ویتامین‌ها و مواد معدنی حتی به عنوان یک “ابر غذا” در نظر گرفته می‌شود.

بادام همچنین حاوی منیزیم، ویتامین B2، فسفر، کلسیم و مس و همچنین آنتی اکسیدان‌های زیادی است. منیزیم یک ماده مغذی مفید برای کنترل قند خون است و آنتی اکسیدان‌ها برای کاهش خطر ابتلا به سرطان شناخته شده‌اند. بادام در هر وعده نسبت به هر آجیل دیگری کلسیم بیشتری دارد. بیشتر مواد مغذی موجود در بادام در پوست است.

2. بادام هندی

بادام هندی

بادام هندی که به دلیل شکل نیمه ماه خود قابل تشخیص است، درختی است که در آب و هوای نیمه گرمسیری رشد می‌کند. بادام هندی طعمی شیرین و ملایم دارد که آن را برای مصرف خام یا بو داده عالی می‌کند. بادام هندی نیز جزء اصلی آجیل ارگانیک و بسیاری از غذاهای گیاهی است و می‌توان از آن برای تولید پنیر بادام هندی وگان یا کره بادام هندی استفاده کرد.

مواد مغذی بادام هندی:

پروتئین: 5.1 گرم

فیبر: 0.9 گرم

چربی: 12 گرم

کالری: 155

بادام هندی در مقایسه با سایر مغزها فیبر بسیار کمی دارد. بادام هندی حاوی ویتامین E، ویتامین K، ویتامین B6، روی، آهن، سلنیوم، فسفر، منیزیم و مس است. این مواد معدنی و ویتامین‌ها همگی برای عملکرد سالم بدن ضروری هستند.

یکی از مزایای شگفت‌انگیز بادام هندی، توانایی آن در بهبود بینایی است. بادام هندی حاوی مقادیر زیادی لوتئین و زیگزانتین است، این دو ماده آنتی اکسیدان‌هایی هستند که از آسیب به چشم جلوگیری می‌کنند و به شما امکان می‌دهد اشیاء را به وضوح ببینید.

3. فندق

بسیاری از مردم با فندق به‌عنوان طعم‌دهنده قهوه و فندق شکلاتی آشنا هستند. فندق یک مکمل عالی برای رژیم غذایی متعادل است. فندق برای تقویت عملکرد مغز شناخته شده است. بسیاری از مواد مغذی موجود در فندق، از جمله ویتامین E، فولات، تیامین و منگنز برای مغز مفیدند. فندق به شما کمک می‌کند بهتر تمرکز کنید.

مواد مغذی در فندق:

پروتئین: 4.2 گرم

فیبر: 2.7 گرم

چربی: 17 گرم

کالری: 176

یکی از مواردی که فندق را منحصر به فرد می‌کند این است که حاوی بالاترین مقدار پروآنتوسیانیدین (PAC) در مقایسه با سایر مغزهاست. PAC ها برای سلامتی شما مفید هستند، زیرا 20 برابر بیشتر از ویتامین C و 50 برابر بیشتر از ویتامین E فعالیت آنتی اکسیدانی دارند. آنتی اکسیدان‌ها با حذف رادیکال‌های آزاد مضر در سلول‌ها به عنوان یک عامل پاک کننده در بدن عمل می‌کنند. PAC ها برای مبارزه با پیری با حفظ جوانی پوست و حفظ سلول‌ها شناخته شده‌اند.

4. بادام زمینی

بادام زمینی

بادام زمینی یکی از شناخته شده ترین آجیل‌هاست که بسیاری از مردم کره بادام زمینی را دوست دارند. بادام زمینی از تشکیل سنگ کیسه صفرا جلوگیری می‌کند و به شما شادابی و نشاط می‌بخشد تا دچار افسردگی نشوید.

مواد مغذی در بادام زمینی:

پروتئین: 7 گرم

فیبر: 2.4 گرم

چربی: 14 گرم

کالری: 161

بادام زمینی منبع عالی پروتئین، چربی‌های سالم و آنتی اکسیدان‌هاست. بادام زمینی همچنین حاوی مس، منگنز، فسفر، ویتامین E و ویتامین B1 است. یکی از مواد مغذی موجود در بادام زمینی که آن را منحصر به فرد می‌کند بیوتین است. بیوتین که به نام B7 نیز شناخته می‌شود، به عملکرد آنزیم‌ها در بدن کمک می‌کند.

وجود بیوتین در غذاهای زنان باردار ضروری است، زیرا هر گونه کمبود بیوتین در بدن زنان باردار خطر نقص عضو جنین را افزایش می‌دهد. علاوه بر این بادام زمینی حاوی اسید فولیک است که به رشد مغز و سیستم عصبی جنین کمک می‌کند.

خوردن بادام زمینی در هفته خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا 25 درصد کاهش می‌دهد. زیرا حاوی غلظت بالایی از اسیدهای چرب سالم است که از تولید کلسترول بد جلوگیری می‌کند.

5. پسته

پسته ارگانیک

پسته یک آجیل پرطرفدار است که به دلیل رنگ سبز و پوسته‌های جذابش شناخته می‌شود. طعم پسته در بستنی، کلوچه و سایر دسرها بسیار عالی است. در مقایسه با سایر آجیل‌های ارگانیک، پسته کالری نسبتا کمی دارد در حالی که پروتئین بالایی دارد. همچنین دارای نسبت پروتئین به چربی سالم یک به دو است. پسته یک میان وعده خوشمزه است که می‌توان آن را در هر زمان و بدون احساس سنگینی میل کرد.

مواد مغذی موجود در پسته:

پروتئین: 6 گرم

فیبر: 3 گرم

چربی: 12 گرم

کالری: 156

پسته سرشار از ویتامین B6 است که به تنظیم قند خون و تولید هموگلوبین کمک می‌کند. ویتامین B6 همچنین متابولیسم را افزایش می‌دهد، عملکرد کبد و سلامت چشم را بهبود می‌بخشد. پسته از جمله غذاهای غنی از ویتامین B6 است، بنابراین منبع عالی و خوشمزه این ویتامین ارزشمند است.

6. گردو

گردو

در بین انواع آجیل ارگانیک، گردو طعم منحصر به فردی دارد که باعث محبوبیت آن در سالاد، دسر و نان می‌شود. سرشار از چربی‌های امگا 3، آنتی اکسیدان‌ها و فیتواسترول‌هاست. گردو برای قلب شما مفید است، می‌تواند به محافظت در برابر سرطان کمک کند.

مواد مغذی در گردو:

پروتئین: 4.3 گرم

فیبر: 1.9 گرم

چربی: 18.3 گرم

کالری: 185

گردو به طور بالقوه می‌تواند کلسترول را کاهش دهد. حاوی ویتامین E، فولات و خواص ضد التهابی است که به سلامت قلب و عروق کمک می‌کند.

شما عزیزان می توانید مهمترین فواید گردو برای سلامتی را در مجله میشا ارگانیک مطالعه کنید.

از اینکه مطالب علمی و مستند مجله میشا ارگانیک را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید، سپاسگزاریم. شما همراهان همیشگی میشا ارگانیک می‌توانید نظرات ارزشمند خود را در قسمت دیدگاه درج کنید.

مشاوران و کارشناسان تخصصی میشا ارگانیک همواره پاسخگوی سوالات شما هستند. با ما در ارتباط باشید.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*