انار یکی از سالم‌ترین و خوشمزه‌ترین میوه‌هایی است که می‌شناسید. این میوه سرشار از مواد مغذی مهم مانند فیبر، آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی کلیدی است که نقش مهمی در کاهش وزن دارند. در برخی رژیم‌های غذایی از انار برای کاهش وزن استفاده می‌کنند. اما آیا انار برای کاهش وزن مفید است؟ بله، افزودن انار به رژیم غذایی شما می‌تواند برای کاهش وزن مفید باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بدانید چگونه از انار برای کاهش وزن استفاده کنید.

شما عزیزان می توانید خواص شگفت انگیز یاقوت پاییزی، انار را در مجله میشا ارگانیک مطالعه کنید.

آیا انار برای کاهش وزن موثر است؟

انار برای کاهش وزن

انار به شکل کامل میوه کم کالری و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی و حاوی مقدار زیادی از فیبر و ترکیبات پلی فنل است که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. افزودن انار برای کاهش وزن به رژیم غذایی تان، می‌تواند روند کاهش وزن را تسریع کند، هضم غذا را بهبود بخشد و به پیشگیری از بیماری‌های مزمن مانند فشار خون کمک کند.

انار از زمان‌های قدیم از میوه‌های محبوب در بین مردم بوده است و تحقیقات جدید، بسیاری از فواید این میوه را تایید می‌کند. علاوه بر خوشمزه بودن، از بسیاری جهات برای سلامتی شما نیز مفید است، از جمله نقش آن در کاهش وزن! در اینجا به بررسی اینکه انار چگونه باعث کاهش وزن می‌شود، می‌پردازیم:

کم کالری

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های انار کم کالری بودن آن است. به عبارتی این ویژگی انار برای کاهش وزن بارزتر از بقیه موارد است یک عدد انار با اندازه متوسط (282 گرم) حاوی 234 کالری است. بنابراین، می‌توانید بدون نگرانی در مورد کالری شماری، آنها را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. برای کاهش وزن، ضروری است که مقدار کالری دریافتی خود را کمتر کنید. بنابراین مهم است که غذاهای کم کالری را به رژیم کاهش وزن خود اضافه کنید. در این مورد، انار یک انتخاب عالی خواهد بود.

مملو از مواد مغذی

انار منبع غنی از مواد مغذی مانند فولات، ویتامین K، ویتامین E، ویتامین B6 و پتاسیم است. این مواد مغذی برای حفظ وزن بدن ضروری هستند، زیرا به حفظ میزان متابولیسم بدن کمک می‌کنند، در نتیجه به بدن شما کمک می‌کند کالری بیشتری بسوزاند. سوزاندن کالری، بیشتر از مقدار کالری که دریافت می‌کنید در واقع کلید کاهش وزن است.

سرشار از فیبر

انار برای کاهش وزن

فیبر انار برای کاهش وزن نقش مهمی دارد. فیبر آب را جذب می‌کند و در معده و روده شما متورم می‌شود. بنابراین، غذاها و میوه‌های حاوی فیبر می‌توانند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارند. در این صورت میان وعده‌های کمتری می‌خورید و به دنبال آن وزن کم می‌کنید.

کاهش اشتها

انار باعث احساس سیری می‌شود. کارشناسان معتقدند که ایجاد حس سیری بعد ار خوردن انار می‌تواند به دلیل فیبر موجود در این میوه خوشرنگ باشد. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف مقادیر زیاد فیبر همراه با رژیم غذایی که کربوهیدرات و چربی کمی دارد باعث کاهش مصرف غذا و در نتیجه کاهش وزن بدن فرد می‌شود.

وقتی گرسنه هستیم، بدن ما گرلین و سایر هورمون‌ها را ترشح می‌کند که سیگنال گرسنگی را به مغز ما می‌فرستند. وقتی غذا می‌خوریم، مجموعه دیگری از هورمون‌ها از جمله لپتین و پپتید YY ترشح می‌شود که به ما می‌گوید سیر شده ایم.

خوردن انار برای کاهش وزن می‌تواند با کنترل این هورمون‌های گرسنگی به کنترل اشتهای شما کمک کند. محققان به این نتیجه رسیده اند که خوردن انار می‌تواند به طور قابل توجهی گرلین را کاهش دهد در حالی که لپتین را بعد از غذا افزایش می‌دهد.

آنتی اکسیدان بالا

انار سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که از بدن شما در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد مضر محافظت می‌کنند. اگر بدن شما قادر به حذف موثر رادیکال‌های آزاد مضر نباشد، می‌تواند به سلول‌های شما آسیب برساند و بر عملکرد بدن شما تأثیر بگذارد.

آنتی اکسیدان‌ها با خنثی کردن این رادیکال‌های آزاد به سلامت بدن شما کمک می‌کنند. همچنین انار دارای خواص افزایش متابولیسم است که به کاهش وزن کمک می‌کند. بنابراین گنجاندن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند انار، در رژیم غذایی برای کاهش وزن یک راه هوشمندانه است.

در فروشگاه میشا ارگانیک آب انار ارگانیک نارنی موجود است که می توانید به آسانی آن را تهیه کنید.

ترکیبات پلی فنول

انار برای کاهش وزن

انار غنی از پلی فنول‌ها (عمدتا آنتوسیانین‌ها) است که به عنوان چربی سوز طبیعی شناخته می‌شوند. پلی فنول‌ها گروهی از ترکیبات فعال بیولوژیکی هستند که در گیاهان یافت می‌شوند. این ترکیبات به سلامت بدن شما کمک می‌کنند. پلی فنول‌ها با افزایش متابولیسم و کمک به بدن در سوزاندن کالری بیشتر باعث کاهش وزن می‌شوند. بنابراین، رژیم غذایی غنی از پلی فنول‌ها می‌تواند به کاهش وزن و کاهش تجمع چربی در بدن کمک کند. به همین دلیل است که انار برای کاهش وزن مفید است. 

افزایش سوخت و ساز

انار دقیقا آن چیزی نیست که شما آن را چربی سوز می‌نامید، اما حاوی آنتی اکسیدان هایی است که باعث افزایش چربی سوزی می‌شود.

محققان دریافتند که نوشیدن روزانه 100 گرم آب انار باعث افزایش 5 درصدی مصرف انرژی در زمان استراحت می‌شود که معادل حدود 120 کالری اضافی سوزانده شده در روز است. هرچه بدن شما کالری بیشتری در طول روز بسوزاند، کاهش وزن آسان تر خواهد بود! با این حال، با افزایش سن، سوخت و ساز بدن شما به طور طبیعی کند می‌شود. افزایش کالری سوزی با انار می‌تواند به فعال نگه داشتن متابولیسم شما کمک کند.

بهترین زمان خوردن انار برای کاهش وزن

در هر زمانی از روز می‌توانید انار بخورید. این میوه بسیار مغذی و کم کالری است و همین کالری کم، آن را به یک مکمل عالی برای رژیم کاهش وزن شما تبدیل می‌کند. با این حال، مصرف میوه یا آب انار برای کاهش وزن در صبح مفیدتر است.

در روز چقدر انار بخوریم؟

شما می‌توانید 250 تا 300 گرم انار برای کاهش وزن در روز میل کنید. مصرف آب انار نیز راهی موثر برای بهره مندی از فواید این میوه خوشمزه است. با این حال، مصرف کامل میوه مفیدتر است، زیرا محتوای فیبر موجود در آب آن بسیار کمتر است.

انار شیرین باغ ارگانیک سدرا 1 کیلوگرمی از محصولات ارگانیک و با کیفیت فروشگاه اینترنتی میشا ارگانیک است که شما عزیزان می توانید این محصول را به آسانی تهیه کنید.

روش‌های گنجاندن انار در رژیم غذایی

انار برای کاهش وزن

راه‌های مختلفی برای گنجاندن انار در رژیم غذایی روزانه وجود دارد:

در بین وعده‌های غذایی، نصف فنجان انار را به عنوان میان وعده میل کنید. آنها را با میوه‌ها و سبزیجات دیگر به سالاد خود اضافه کنید. یک لیوان آب انار به سس سالاد خود برای بهبود مواد مغذی و طعم آن اضافه کنید.

به عنوان یک شیرین کننده

به جای افزودن شکر یا حتی شربت با فروکتوز بالا، آب انار 100 درصد خالص را به نوشیدنی‌های خود اضافه کنید. با انجام این کار، کالری دریافتی خود را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهید و البته طعم و مزه نوشیدنی خود را دلچسب تر می‌کنید. علاوه بر این میزان آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های C، K و A را در نوشیدنی‌تان را نیز بیشتر می‌کنید.

مخلوط کردن با بستنی

اگر می‌خواهید مصرف شکر را کاهش دهید، به جای اضافه کردن شکلات به بستنی، از انار و برگ‌های تازه نعناع استفاده کنید. این کار یک راه عالی برای جذاب کردن بستنی برای کودکان نیز هست. نه تنها بستنی شما طعم شگفت انگیزی خواهد داشت، بلکه برای شما نیز بسیار سالم تر خواهد بود و به این ترتیب به خوبی از انار برای کاهش وزن می توانید استفاده کنید.

اضافه کردن به اسموتی

انار یک میوه فوق العاده برای کاهش وزن شماست، زیرا حاوی سطح بالایی از فیبر و آنتی اکسیدان‌هاست. وقتی انا را به اسموتی اضافه می‌کنید، به کند شدن هضم کمک می‌کنند و شما برای مدت طولانی‌تری احساس سیری می‌کنید، که باعث کاهش کالری دریافتی شما می‌شود.

اضافه کردن به سس سالاد

می‌توانید از انار برای کاهش وزن در سس‌ها نیز استفاده کنید. کمی آب انار را با مقداری روغن زیتون، نمک و فلفل به سس اضافه کنید، حتما از طعم آن شگفت زده خواهید شد!

خطرات مصرف بیش از حد انار

اگرچه انار منبع خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است، اما مصرف بیش از مقدار توصیه شده در روز ممکن است عوارض جانبی ناخواسته‌ای را به همراه داشته باشد. پس از مصرف بیش از حد انار برای کاهش وزن خودداری کنید. مصرف بیش از حد ممکن است باعث مشکلات گوارشی مانند نفخ شود. خوردن دانه‌های انار نیز ممکن است خطر انسداد روده همراه با یبوست شدید را افزایش دهد.

انار برای کاهش وزن

مردم اغلب سعی می‌کنند از انار برای کاهش وزن استفاده کنند زیرا این میوه به عنوان یک میوه سالم و محتوای کالری کم آن است. یک انار متوسط فقط حدود 105 کالری، 26 گرم کربوهیدرات، نیم گرم چربی و بدون کلسترول دارد. این میوه فقط حاوی مقدار کمی پروتئین است اما محتوای ویتامین و آنتی اکسیدان قابل توجهی دارد. اگر تصمیم دارید انار را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن مصرف کنید، می‌توانید آن را به عنوان بخشی از وعده‌های غذایی عادی خود بگنجانید.

فراموش نکنید که می توانید برای تهیه انواع غذاهای خوشمزه و دلچسب از رب انار ارگانیک نارنی – 330 گرمی موجود در فروشگاه میشا ارگانیک استفاده کنید.

از اینکه مطالب علمی و مستند مجله میشا ارگانیک را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید، سپاسگزاریم. شما همراهان همیشگی میشا ارگانیک می‌توانید نظرات ارزشمند خود را در قسمت دیدگاه درج کنید.

مشاوران و کارشناسان تخصصی میشا ارگانیک همواره پاسخگوی سوالات شما هستند. با ما در ارتباط باشید.