انار یکی از میوه‌های خوشمزه پاییزی است که با رنگ جذاب و طعم دلپذیر خود محبوبیت زیادی در بین میوه‌های پاییزی دارد. این میوه یاقوتی رنگ در انواع ترش و شیرین وجود دارد که هر دو سرشار از آنتی اکسیدان‌های مختلفی هستند و فواید بسیاری برای بدن دارند. اگر شما هم یکی از دوستداران انار و آب انار هستید و می‌خواهید اطلاعات کاملی درباره فواید این میوه خوشمزه داشته باشید، در ادامه این مطلب با میشا ارگانیک همراه باشید.

حقایق تغذیه‌ای انار

یک عدد انار (282 گرم) 234 کالری، 4.7 گرم پروتئین، 52.7 گرم کربوهیدرات و 3.3 گرم چربی دارد. دانه‌های آن منبع بسیار خوبی از فیبر و سرشار از پتاسیم، فسفر، منیزیم و کلسیم هستند. این اطلاعات تغذیه ای، برای یک میوه با اندازه متوسط، توسط USDA ارائه شده است:

کالری: 234

چربی: 3.3 گرم

سدیم: 8.4 میلی گرم

کربوهیدرات: 29 گرم

فیبر: 11.3 گرم

شکر: 38.6 گرم

پروتئین: 4.7 گرم

پتاسیم: 666 میلی گرم

منیزیم: 33.8 میلی گرم

آهن: 0.8 میلی گرم

فولات: 107.2 میکروگرم

انار

کربوهیدرات‌ها

کالری این میوه در درجه اول از کربوهیدرات‌ها تامین می‌شود. دو نوع کربوهیدرات در آن وجود دارد. اگر میوه‌ای با اندازه متوسط ​​میل کنید، ۲۱ گرم شکر دریافت خواهید کرد. با مصرف این مقدار 21 درصد از نیاز روزانه به فیبر را تامین می‌کنید.

چربی‌ها

مقدار کمی چربی در انار وجود دارد. در یک میوه کامل کمتر از 1 گرم چربی اشباع، چربی چند غیراشباع و چربی تک غیراشباع وجود دارد. این مقادیر کم به احتمال زیاد تفاوت قابل توجهی در رژیم غذایی شما ایجاد نمی‌کند مگر اینکه مقدار قابل توجهی از این میوه را مصرف کنید.

پروتئین

انار مقدار کمی پروتئین دارد. یک میوه با اندازه متوسط ​​3 گرم پروتئین دارد. آب‌انار تقریبا هیچ پروتئینی (0.4 گرم در هر فنجان) ندارد.

ویتامین‌ها و مواد معدنی

انار کامل و تازه حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مهمی است. 16 میلی گرم ویتامین C در یک میوه با اندازه متوسط ​​وجود دارد که حدود 18 درصد از مقدار توصیه شده روزانه بر اساس یک رژیم غذایی 2000 کالری است. یک میوه متوسط ​​ 28 درصد از نیاز روزانه ویتامین K برای زنان و 21 درصد برای مردان را تامین می‌کند. ویتامین K یک ویتامین محلول در چربی است که به لخته شدن خون در بدن هنگام خونریزی کمک می‌کند.

کالری

یک انار (282 گرم) 234 کالری دارد که 81 درصد آن از کربوهیدرات‌ها، 12 درصد از چربی و 8 درصد از پروتئین تامین می‌شود.

مواد مغذی فراوان

حاوی بسیاری از مواد مغذی و منبع خوبی از موارد زیر است:

ویتامین E که یک آنتی اکسیدان است.

ویتامین K که برای لخته شدن خون ضروری است.

منیزیم که به مدیریت فشار خون و سطح گلوکز کمک می‌کند.

شما عزیزان می توانید آب انار ارگانیک نارنی 1 لیتری را با تخفیف ویژه و با بهترین کیفیت از میشا ارگانیک خریداری کنید و از مصرف محصولات ارگانیک و سالم لذت ببرید.

فواید انار برای سلامتی

فواید انار

سرشار از آنتی اکسیدان

سرشار از آنتی اکسیدانهای پلی فنول هستند. پلی فنول‌ها دسته ای از ترکیبات گیاهی زیست فعال با خواص آنتی اکسیدانی شناخته شده برای مبارزه با مولکول‌های ناپایدار هستند که می‌توانند در طول زمان به سلول‌های شما آسیب وارد کنند، این مولکول‌های مضر رادیکال‌های آزاد نامیده می‌شوند.

حاوی آنتوسیانین‌هاست که نوعی فلاونوئید (یکی از دو دسته پلی فنل‌ها) هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که آنتوسیانین‌ها برای کاهش فشار خون و کند کردن رشد سرطان موثرند. آنتوسیانین‌ها رنگ یاقوتی زیبا را به این میوه می‌دهند. به هرچه رنگ میوه قرمزتر باشد، آنتی اکسیدان بیشتری در آن وجود دارد. بنابراین، جای تعجب نیست که انار قرمز تیره یک منبع غنی از آنتی اکسیدان است.

کمک به ساخت استخوان و غضروف

انار حاوی مقدار زیادی ویتامین C است. این ویتامین برای حفظ ساختار استخوان، غضروف، ماهیچه‌ها و عروق خونی ضروری است. همچنین به جذب آهن و بهبود زخم کمک می‌کند. ویتامین C باید از طریق رژیم غذایی مصرف شود، زیرا بدن ما قادر به ساخت آن نیست.

کنترل فشار خون

یکی از فواید اولیه انار بهبود جریان خون در سیستم قلبی عروقی است که به کاهش و تنظیم فشار خون بالا کمک می‌کند. این میوه حاوی اسید پونیسیک، نوعی اسید لینولئیک مزدوج و همچنین اشکال مختلف آنتی اکسیدان‌ها و پلی فنل‌های فعال زیستی است. این عناصر به رقیق شدن خون کمک می‌کنند و پلاکت‌های خون را از تشکیل لخته باز می‌دارند. این کار گردش خون ثابت به قلب شما را تضمین می‌کند و به عنوان یک درمان طبیعی برای فشار خون بالا و مسائل مربوط به فشار خون عمل می‌کند.

تقویت ایمنی بدن

داشتن دستگاه ایمنی قوی به عنوان یک سپر محافظ برای بدن شما در برابر بیماری‌ها عمل می‌کند. قدرت مبارزه با بیماری انار از آنجا ناشی می‌شود که آن را به عنوان نیروگاه آنتی اکسیدان‌ها می‌دانند. محتوای بالای فلاونوئیدها، پلی فنول‌ها و آنتی اکسیدان‌های قدرتمند مختلف در آب انار می‌تواند سیستم ایمنی شما را تقویت کند و سلول‌های بدن شما را سالم نگه دارد.

ویتامین‌ها و ترکیبات ضد التهابی موجود در این میوه مواد مغذی ضروری را برای سیستم ایمنی شما فراهم کرده و به درمان اختلالات مربوط به سیستم ایمنی کمک می‌کند، التهاب را کاهش می‌دهد، تولید آنتی بادی را بهبود می‌بخشد و همچنین از آسیب اندام‌ها جلوگیری می‌کند. فواید خوردن انار در شب فقط به خاصیت خواب آور آن محدود نمی‌شود، بلکه می‌تواند از بیماری‌ها و عفونت‌ها نیز جلوگیری کند.

انار شیرین باغ ارگانیک سدرا 1 کیلوگرمی را می توانید با کلیک روی لینک خریداری کنید. این محصول به صورت کاملا ارگانیک تولید شده و دارای گواهی KIWA BCS آلمان و پارس گواه گستر می باشد.

سلامت دندان‌ها

انار

انار به دلیل خاصیت ضد پلاک قوی خود به عنوان یک پاک کننده طبیعی دهان عمل می‌کند که به طور موثر میکروب‌های دهان را از بین می‌برد. این نوشیدنی خوشمزه حاوی عناصر قوی ضد باکتری و ضد قارچی است که از تشکیل و تجمع پلاک در دهان جلوگیری می‌کند.

این میوه می‌تواند در درمان و پیشگیری از عفونت‌های دهان مانند التهاب لثه و پریودنتیت مفید باشد. همچنین مشاهده شده است که جویدن دانه‌های انار می‌تواند به تقویت لثه‌ها و دندان‌ها کمک کند.

مالیدن آرام آب‌انار روی لثه‌ها می‌تواند التهابات دهان را تسکین دهد و در موارد خاص نیز درد خفیف دندان را کاهش دهد. بنابراین، نوشیدن یک لیوان آب‌انار فرآوری نشده می‌تواند تمام مشکلات دهان و دندان شما را حل کند و سلامت دندان شما را بهبود بخشد.

کنترل دیابت

انار فواید مختلفی برای دیابت دارد، این میوه، اگرچه حاوی مقدار قابل توجهی کربوهیدرات است، اما بر سطح کلی گلوکز خون در بدن شما تأثیر نمی گذارد یا آن را افزایش نمی‌دهد. به افراد دیابتی اغلب توصیه می‌شود این میوه خوش طعم را به رژیم غذایی خود اضافه کنند.

مصرف منظم این میوه از ابتلا به دیابت نوع 2 نیز جلوگیری می‌کند. این امر به دلیل وجود ترکیبات ضد دیابتی منحصر به فرد در انار که شامل اسیدهای الاژیک، گالیک، اورسولیک و یک آنتی اکسیدان انحصاری به نام پلی فنول است، امکان پذیر است.

کاهش درد مفاصل

ابتلا به یک اختلال مزمن مانند آرتریت تجربه دردناکی است که ممکن است هر یک از ما آن را تجربه کنیم. کم تحرکی، درد مفاصل و درد عضلانی به پدیده‌ای رایج در بین مردم تبدیل شده است. خوشبختانه به دلیل خواص ضد التهابی قوی، انار در کاهش علائم مرتبط با آرتریت روماتوئید موثر است. این میوه به محدود کردن تولید آنزیم‌های تخریب کننده غضروف که منجر به آرتروز و درد شدید مفاصل می‌شود کمک می‌کند.

مصرف این میوه یک درمان ایده آل برای درمان و جلوگیری از التهاب جزئی مفاصل است، زیرا عاری از عوارض جانبی است. ممکن است در کاهش اسید اوریک بیش از حد و همچنین درمان ضعف و حساسیت عضلات در قسمت‌های خاصی از بدن مفید باشد.

مفید برای سلامت دستگاه گوارش

آیا می‌دانستید با مصرف یک انار متوسط، 45 درصد از فیبر مصرفی روزانه شما تامین می‌شود! این یک واقعیت پذیرفته شده است که افزودن فیبر به رژیم غذایی شما سلامت روده را تضمین می‌کند. فیبر و ویتامین‌های B کمپلکس موجود در انار مواد مغذی ضروری را برای بدن شما فراهم می‌کند که به بهبود سلامت گوارش شما کمک می‌کند و مشکلاتی مانند سوء هاضمه و یبوست را درمان می‌کند.

عناصر قوی ضد باکتریایی موجود در انار به درمان ناراحتی‌های معده از جمله اسهال، اسهال خونی، گرفتگی شکم و وبا کمک می‌کند. نه تنها میوه، بلکه نوشیدن یک فنجان چای تهیه شده از برگ‌های انار می‌تواند به تسکین سریع ناراحتی‌های جزئی معده کمک کند. ماهیت اسیدی میوه در صورت مصرف نامناسب گاهی می‌تواند منجر به سوزش سر دل و رفلاکس اسید شود.

کاهش ابتلا به سرطان

انار می‌تواند به مبارزه با سرطان پروستات و سینه کمک کند. گفته می‌شود که این میوه با کاهش تولید مثل سلول‌های سرطانی و محدود کردن خونرسانی به آنها و حتی از بین بردن کامل برخی از آنها کمک می‌کند.

جزء خاصی به نام الاژیتانین در این میوه یافت می‌شود که به عنوان یک عامل ضد سرطان عمل می‌کند و خطر ابتلا به سرطان پروستات را در مردان کاهش می‌دهد. علاوه بر این، دانه‌های میوه می‌توانند اثرات شیمیایی پیشگیرانه در برابر سرطان ریه و سرطان روده بزرگ داشته باشند.

مفید برای زنان باردار و نوزادان

انار

انار به دلیل تامین ویتامین‌ها و مواد مغذی لازم برای بدن در دوران بارداری مفید است و مصرف آن سلامت مادر و جنین را تضمین می‌کند. محتوای غنی از آنتی اکسیدان‌ها، فیبر و پتاسیم موجود در این میوه به کاهش گرفتگی عضلات در بارداری و افزایش تولید شیر مادر کمک می‌کند.

عنصر مهم دیگری به نام فولات در انار یافت می‌شود که به رشد سیستم عصبی و سلامت روان کودک کمک می‌کند و از نقص‌های مادرزادی جلوگیری می‌کند. نوشیدن آب انار در دوران بارداری نیز از مادر در برابر حمله میکروب‌های خارجی محافظت می‌کند. یکی از فواید انار برای نوزادان، اثربخشی آن در محافظت از نوزادان در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد است.

رب انار ارگانیک نارنی – 330 گرمی محصولی ارگانیک و دارای گواهی ارگانیک CONTOROLUNION هلند می باشد که شما عزیزان و علاقمندان به محصولات ارگانیک می توانید این محصول با کیفیت و خوش طعم و طبیعی را از میشا ارگانیک خریداری کنید.

کمک به کاهش وزن

انار یکی از خوشمزه‌ترین افزودنی‌ها به رژیم کاهش وزن شماست، زیرا به سرکوب اشتها و جلوگیری از چاقی کمک می‌کند. فواید انار در کاهش وزن به دلیل محتوای غنی آنتی اکسیدان‌ها، پلی فنول‌ها و اسید لینولنیک مزدوج است که با هم متابولیسم بدن شما را تسریع کرده و به فرآیند چربی سوزی کمک می‌کند.

آب‌انار کم کالری است و نیترات‌های رژیمی را برای بدن تامین می‌کند و به عنوان یک نوشیدنی انرژی زا بعد از تمرین عالی است. عصاره برگ انار به همراه دانه‌های آن یک داروی عالی برای تحریک چربی سوزی است. این میوه غنی از فیبر تنها زمانی به روند کاهش وزن کمک می‌کند که به صورت فرآوری نشده، تازه و خام مصرف شود.

درمان اختلالات باروری

انار فواید بسیاری برای باروری (به خصوص برای مردان) دارد، زیرا آب‌انار می‌تواند به بهبود جریان خون به اندام‌های جنسی و کاهش علائم اختلالات جنسی مانند اختلال نعوظ کمک کند.

این میوه برای زنان نیز بسیار مفید و مغذی است، اسید فولیک موجود در این میوه با افزایش جریان خون به رحم به باروری کمک می‌کند و باعث سلامتی رحم می‌شود. همچنین بی نظمی قاعدگی را می‌توان با مصرف انار درمان کرد، زیرا منبع غنی آهن است.

مبارزه با آکنه و جوش

جوش‌های روی پوست شما می‌تواند نتیجه مشکلات مختلف در بدن‌تان باشد. ممکن است غدد چربی روی پوست بیش از حد فعال باشند و یا اینکه منافذ پوست مسدود شوند. آکنه و جوش اغلب با قرمزی پوست و التهاب همراه است. وجود آنتی اکسیدان‌های قوی مانند پرو آنتوسیانین‌ها و فلاونوئیدها در انار به درمان چنین اختلالات پوستی کمک می‌کند و پوست شما را تسکین می‌دهد. آب‌انار نیز به عنوان یک عامل ضد التهابی عمل کرده و تورم و تحریک پوست کاهش می‌دهد.

آبرسانی به پوست

انار

ویتامین C فراوان موجود در انار برای سلامت پوست شما بسیار مفید است، زیرا به حفظ سطح رطوبت پوست کمک می‌کند و آن را هیدراته نگه می‌دارد. پونیکیک اسید، یک اسید چرب امگا 5، در انار یافت می‌شود که می‌تواند به طور موثر پوست خشک، ترک خورده و خارش را تسکین دهد.

یکی از فواید بی‌شمار آب انار برای پوست، توانایی آن در خلاص شدن از شر پوست خشن و کدر، هم با استفاده موضعی و هم با نوشیدن منظم آن می‌توان از خواص آن بهره‌مند شد. آب تازه دانه های این میوه به عنوان یک تونر بر پایه آب برای انواع پوست عالی عمل می‌کند.

جلوگیری از آسیب خورشید

ماسک صورت انار فواید متعددی دارد، یکی از فواید آن در پیشگیری و درمان پوست آسیب دیده ناشی از نور خورشید است، زیرا حاوی آنتوسیانین و تانن است. قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش منجر به برنزه شدن و آفتاب سوختگی می شود که در دراز مدت باعث شل، کدر و چروکیده شدن پوست می شود.

آنتی اکسیدانی به نام پلی فنول در انار یافت می‌شود که از سلول‌های پوست شما در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می‌کند و همچنین ظرفیت پوست شما را برای محافظت از خود در برابر اشعه‌های خشن خورشید افزایش می‌دهد. اسید الاژیک موجود در دانه‌های انار به ترمیم سلول‌های آسیب دیده پوست کمک می‌کند.

تقویت فولیکول‌های مو

اسید پونیکیک موجود در دانه‌های انار فولیکول‌های مو را قوی‌تر کرده و گردش خون را در پوست سر را افزایش می‌دهد. این کار به تحریک رشد مو با بیرون آوردن روغن‌های طبیعی در موهای شما و جلوگیری از شکستن مو کمک می‌کند. علاوه بر این، مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌ها به رشد مو و جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کنند. می‌توانید روغن هسته انار را روی پوست سر و موهای خود بمالید یا به سادگی هر روز مقداری از دانه‌های انار را بجوید تا سلامت موهای خود را بهبود بخشید.

از اینکه مطالب علمی و مستند مجله میشا ارگانیک را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید، سپاسگزاریم. شما همراهان همیشگی میشا ارگانیک می‌توانید نظرات ارزشمند خود را در قسمت دیدگاه درج کنید.

مشاوران و کارشناسان تخصصی میشا ارگانیک همواره پاسخگوی سوالات شما هستند. با ما در ارتباط باشید.