برای اکثر مردم، کاهش وزن بسیار دشوار است. دلایل مختلفی مانند عدم تعادل هورمونی، عادات غذایی ناسالم، سبک زندگی، بی‌تحرک، کم خوابی، استرس، کند شدن متابولیسم، ژنتیک یا حتی عدم انگیزه می‌تواند وجود داشته باشد. خوب، راه های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد که شامل تمرینات قدرتی، داشتن رژیم غذایی متعادل که شامل میوه‌ها و سبزیجات بیشتر و غذاهای فرآوری شده کمتر و کاهش مصرف قندهای مصنوعی است. بیایید نحوه کاهش وزن و تناسب اندام را با این روش‌های خانگی و ساده بررسی کنیم.

چگونه وزن خود را کاهش دهیم؟

متأسفانه، بسیاری از روش‌های مرسوم برای کاهش وزن، روش‌های درستی نیستند و رژیم‌های غذایی ناخواسته در بلند مدت و کوتاه مدت می‌توانند اثرات سوء زیادی برای سلامتی شما داشته باشند. در حالیکه بهترین راه حل کاهش وزن شامل صبر، اراده، همراه با برنامه رژیم غذایی مناسب، ورزش و تغییر شیوه زندگی است.

روش‌های خانگی برای کاهش وزن

در اینجا چند روش خانگی ساده و شگفت انگیز برای کاهش وزن را برای شما همراهان همیشگی میشا ارگانیک بیان می‌کنیم.

عسل

مصرف عسل برای کاهش وزن توصیه می‌شود. عسل با لیمو و آب گرم، نوشیدنی خوبی برای شروع روز شماست. عسل می‌تواند در کاهش وزن نقش مهمی داشته باشد.

 

برای مشاهده و خرید انواع عسل های ارگانیک و با کیفیت بسیار بالا، کلیک کنید.

چای سبز

 

 

چای سبز یکی دیگر از راه‌های کاهش وزن ترکیب رژیم غذایی و تغییر شیوه زندگی است. چای سبز حاوی یک آنتی‌اکسیدان قوی به نام epigallocatechin gallate (ECG) است. به گفته محققان این آنتی‌اکسیدان باعث تحریک فرآیند چربی سوزی در بدن می‌شود. بنابراین، مصرف روزانه چای سبز در اغلب برنامه‌های کاهش وزن توصیه می‌شود.

آب بنوشید.

همه ما در طول روز تشنه می‌شویم، اما نوشیدنی‌های ورزشی و آب میوه‌های قندی فقط به کالری اضافی رژیم غذایی ما می‌افزایند و هیچ مزیت تغذیه‌ای برای ما ندارند. آنها را از رژیم غذایی خود حذف کرده و به جای آن آب بنوشید.

 

نوشیدن آب

 

در حالت ایده آل، فرد باید روزانه حدودا 2 لیتر آب بنوشد. این میزان آب متابولیسم و ادرار را افزایش می‌دهد، که به شما کمک می‌کند وزن بیشتری از دست بدهید. توجه به این نکته ضروری است که اگر پزشک به شما گفته است که مصرف مایعات را به دلیل عوارض قلبی و کلیوی محدود کنید، باید از توصیه‌های پزشکی پیروی کنید.

خوردن غذای مغذی

افرادی که مایل به کاهش وزن هستند می‌توانند غذاهای کم چگالی از جمله میوه، سبزیجات، ماهی، غلات، لوبیا و گوشت بدون چربی را انتخاب کنند. گنجاندن غذاهای غنی از ویتامین C مانند لیمو و انگور نیز به کم کردن وزن کمک می‌کند. برای رفع نیازهای پروتئینی، می‌توان از سویا و عدس استفاده کرد.

فست فود را حذف کنید.

غذاهای فست فود حاوی مقادیر زیادی سدیم، کربوهیدرات و چربی ناسالم هستند که در افزایش وزن نقش ویژه ‌ی دارند، بنابراین برای تهیه غذایی خود وقت بگذارید تا گزینه‌های سالم‌تری را آماده کنید.

 

حذف فست فود برای کاهش وزن

قبل از تمرین قهوه بنوشید.

در حالی که برخی از مربیان ممکن است این مورد را به عنوان بهترین گزینه پیشنهاد نکنند، اما اگر سعی می‌کنید وزن خود را کاهش دهید، کافئین به شما انرژی بیشتری می‌بخشد و شما را مجبور می‌کند کمی سخت تر و طولانی‌تر تمرین کنید و چند صد کالری بیشتر بسوزانید.

 

قهوه

 

اگر سابقه بیماری‌های قلبی دارید، قبل از مصرف کافئین و سپس انجام تمرینات ورزشی، با پزشک خود مشورت کنید.

ورزش و یوگا

با ورزش، متابولیسم شما بهبود می‌یابد. فقط یک بار در روز ورزش نکنید؛ شما می‌خواهید سرعت متابولیسم خود را در تمام ساعات روز حفظ کنید، بنابراین تمرینات خود را به زمان‌های کمتر و تعداد دفعات بیشتری تقسیم کنید. می‌توانید حرکات ورزشی متنوعی انجام دهید تا بدن شما به یک روال عادی عادت نکند.

 

ورزش و کاهش وزن

 

یوگا را امتحان کنید. یوگا علاوه بر کاهش وزن، انعطاف پذیری و تمرکز بدن شما را افزایش می‌دهد.

اگر نمی‌توانید به باشگاه بروید، پیاده روی روزانه به مدت 30 دقیقه بیرون از خانه برای سلامتی شما مفید است.

وعده های غذایی کوچک در فواصل زمانی منظم

خوردن مقادیر کم غذا در فواصل زمانی منظم باعث افزایش متابولیسم، بهبود گلوکز و انسولین، کاهش گرسنگی و در نهایت کاهش وزن بدن می‌شود. با خوردن مقادیر کمتر، مقدار محدودی انرژی تأمین خواهید کرد. استفاده از بشقاب‌ها و کاسه‌های کوچک می‌تواند به خوردن غذای کمتر در هر وعده کمک کند. توصیه می‌شود سه وعده غذایی در روز در اندازه‌های کوچکتر و در صورت نیاز، یک میان وعده بین هر وعده غذایی انجام دهید. همچنین، خوردن یک شام کم حجم و در ساعات اولیه شب، به کاهش وزن کمک می‌کند.

 

برای مطالعه مطلب لیموترش و کاهش وزن، کلیک کنید.

 

آهسته غذا بخورید.

افرادی که آهسته غذا می‌خورند زودتر احساس سیری می‌کنند. زیرا به طور متوسط 15 دقیقه پس از اولین لقمه، پیام سیری از مغز صادر می‌شود. علاوه بر این افزایش تعداد جویدن قبل از بلع، به کاهش مصرف غذا کمک کرده و به کنترل وزن کمک می‌کند.

خواب کافی

بدن هر یک از ما به ساعت مشخصی خواب نیاز دارد و هنگامی که به اندازه کافی نمی‌خوابیم، بدن سعی می‌کند کمبود خواب را با سایر موارد، مانند هوس به غذا برطرف کند. علاوه بر این، اگر خوب بخوابید، بیشتر در طول روز فعال هستید و کالری بیشتری می‌سوزانید.

 

خواب کافی

قارچ

قارچ اغلب به عنوان جایگزین گوشت شناخته می‌شود، زیرا می‌توانند نقش مشابهی را در رژیم غذایی شما ایفا کنند. آنها در واقع جایگزینی کم کالری و کم چرب هستند. مطالعات نشان داده است افرادی که حتی یک بار از قارچ استفاده می‌کنند، در مدت زمان کوتاهی کاهش وزن قابل توجهی را نشان می‌دهند.

 

قارچ برای کاهش وزن

ماست

ماست به دلیل داشتن مقادیر زیادی مواد مغذی و ویتامین‌های گروه B، میکروفلور روده را تقویت کرده و به کاهش مصرف چربی و پروتئین در هر وعده کمک می‌کند.

روغن زیتون

روغن زیتون

برای خرید انواع روغن زیتون ارگانیک از سایت میشا ارگانیک، کلیک کنید.

 

برخی از مردم وقتی می‌شنوند که روغن زیتون می‌تواند به روند کاهش وزن کمک کند، تردید می‌کنند، اما انواع چربی موجود در روغن زیتون، به ویژه اسید اولئیک، احساس سیری را در بدن شما ایجاد می‌کند و میزان پرخوری را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، چربی‌های مفید امگا 3 موجود در روغن زیتون به افزایش سطح انرژی شما و کاهش کلسترول بد خون کمک می‌کند.

کلم

 

کلم مفید برای کاهش وزن

 

کلم به عنوان یکی از سبزیجات با کالری منفی در نظر گرفته می‌شود!! زیرا اعتقاد بر این است که هضم آن کالری بیشتری  مصرف می‌کند. کلم را می‌توانید به سبزیجات و سالاد اضافه کنید تا از مزایای طبیعی کلم برای کاهش وزن بهره‌مند شوید.

از نوشیدن نوشابه و نوشیدنی‌های رژیمی خودداری کنید.

بسیاری از مردم عادت دارند در هنگام تشنگی نوشابه بنوشند. نوشابه‌ها حاوی قندهای اضافی هستند که بر وزن شما می‌افزایند. حتی نوشابه‌های رژیمی حاوی مقدار کمی قند هستند. در عوض، توصیه می‌شود مایعات دیگری مانند آب، یا آب لیمو بنوشید. اجتناب از نوشیدنی‌های گازدار اغلب یک نکته بسیار مهم در هر رژیم کاهش وزن است. برای افزایش مصرف آب، می‌توانید خیار بخورید که طعم عالی و بدون قند دارد.

 

با ایجاد تغییر در شیوه زندگی و رژیم غذایی، اگر به اهداف واقع بینانه کاهش وزن خود پایبند باشید، می‌توانید نتایج کاهش وزن را به سرعت مشاهده کنید.

 

چگونه سریع لاغر شویم؟

اگر می‌خواهید سریع وزن خود را کاهش دهید، بلافاصله رژیم غذایی خود را تغییر دهید. وعده‌های غذایی حاوی فیبر و پروتئین بالا مصرف کنید، میان وعده‌ها، قندها و شیرینی‌های غیر ضروری را حذف کنید و خود را برای رفتن به باشگاه آماده کنید. با ترکیب ورزش و رژیم غذایی صحیح، می‌توانید به سرعت وزن خود را کاهش دهید!

چگونه چربی سوزی کنیم؟

با افزودن وعده‌های غذایی غنی از پروتئین، حذف میان وعده‌های غیرضروری و قندهای ساده از رژیم غذایی، نوشیدن مقدار زیادی آب و مصرف فیبر بیشتر می‌توانید به سرعت وزن خود را کم کنید.

 

چربی سوزی

 

شما می‌توانید با انجام ایروبیک که شکل موثرتری از تمرینات قلبی عروقی است، به طور موثر چربی بسوزانید. تمرینات دیگر شامل دویدن، شنا و دوچرخه سواری نیز به چربی سوزی کمک می‌کنند.

گاهی اوقات چربی سوزی شاید غیر ممکن به نظر برسد، اما راه‌های زیادی برای این کار وجود دارد و مهم این است که به تلاش خود ادامه دهید و هرگز تسلیم نشوید!

چگونه به طور طبیعی وزن کم کنیم؟

شما می‌توانید با کاهش کالری دریافتی و  مصرف کربوهیدرات‌ها، افزایش مصرف پروتئین و فیبر و نوشیدن آب بیشتر به طور طبیعی وزن خود را کاهش دهید. همه این عوامل می‌توانند به کاهش وزن، کاهش ذخیره چربی و جلوگیری از پرخوری کمک کنند. کاهش وزن به صورت طبیعی کاری چالش برانگیز است اما امکان پذیر است، به شرطی که مایل باشید و تلاش کنید!

 

از اینکه مطالب علمی و مستند مجله میشا ارگانیک را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید، سپاسگزاریم. شما همراهان همیشگی میشا ارگانیک می‌توانید نظرات ارزشمند خود را در قسمت دیدگاه درج کنید.

مشاوران و کارشناسان تخصصی میشا ارگانیک همواره پاسخگوی سوالات شما هستند. با ما در ارتباط باشید.