میشا ارگانیک | تنها فروشگاه اینترنتی تخصصی محصولات ارگانیک
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چرا صبحانه مهمترین وعده غذایی است؟

صبحانه اغلب مهمترین وعده غذایی روز نامیده می‌شود و دلیل خوبی نیز برای این گفته وجود دارد. همانطور که از نامش پیداست، صبحانه دوره ناشتایی شب را می‌شکند. بسیاری از مطالعات فواید خوردن صبحانه را برای سلامتی نشان داده‌اند. خوردن صبحانه سطح انرژی و توانایی تمرکز شما را در کوتاه مدت بهبود می‌بخشد و می‌تواند به مدیریت بهتر وزن، کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری‌های قلبی در دراز مدت کمک کند. با وجود فواید صبحانه برای سلامتی و تندرستی شما، بسیاری از مردم اغلب به دلایل مختلف از خوردن آن صرف نظر می‌کنند.

چرا خوردن صبحانه بسیار مهم است؟

 

خوردن صبحانه

صبحانه خود را با چای های ارگانیک میشا ارگانیک دلچسب تر کنید. برای مشاهده و خرید این محصولات سالم و ارگانیک، کلیک کنید.

 

وقتی از خواب شبانه بیدار می‌شوید، ممکن است تا 10 ساعت غذا نخورده باشید. صبحانه ذخایر انرژی و مواد مغذی را در بدن شما پر می‌کند. یک صبحانه سالم و طبیعی گلوکز خون شما را افزایش می‌دهد تا سطح انرژی و هوشیاری شما افزایش یابد. خوردن این وعده سالم و مقوی که از مواد ارگانیک تهیه شده است نوید بخش روزی پر انرژی برای شماست.

انرژی

منبع انرژی بدن گلوکز است. گلوکز از کربوهیدرات‌هایی که می‌خورید تجزیه شده و جذب می‌شود. بدن بیشتر انرژی خود را بصورت چربی ذخیره می‌کند. اما بدن شما مقداری گلوکز را به عنوان گلیکوژن ذخیره می‌کند که بیشتر آن در کبد شما و مقدار کمتری در عضلات شماست.

زمانیکه غذا نمی‌خورید، مثلا در طول شب، کبد گلیکوژن را تجزیه کرده و آن را به عنوان گلوکز در جریان خون شما رها می‌کند تا سطح قند خون شما ثابت بماند. این امر به ویژه برای مغز شما بسیار مهم است، زیرا تقریبا به طور کامل از گلوکز برای تامین انرژی استفاده می‌کند.

 

صبحانه

 

صبح‌ها به دلیل اینکه چندین ساعت غذا نخورده‌اید، ذخایر گلیکوژن شما پایین است. هنگامی که تمام انرژی ذخیره گلیکوژن مصرف می‌شود، بدن شروع به تجزیه اسیدهای چرب برای تولید انرژی مورد نیاز خود می‌کند. اما بدون وجود کربوهیدرات‌ها در بدن، اسیدهای چرب فقط تا حدی اکسیده می‌شوند، که می‌تواند سطح انرژی شما را کاهش دهد.

خوردن این وعده غذایی سطح انرژی شما را افزایش می‌دهد و سطح گلیکوژن را تنظیم می‌کند تا متابولیسم شما را در طول روز حفظ کند.

حذف این وعده ممکن است راه خوبی برای کاهش مصرف کلی انرژی باشد. اما تحقیقات نشان می‌دهد که حتی با دریافت انرژی بیشتر، صبحانه خوران تمایل به فعالیت بدنی بیشتری نسبت به افرادی که صبحانه نمی‌خورند، دارند.

تامین ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی ضروری

 

غذاهای مفید برای صبحانه

 

 

غذاهای صبحانه سرشار از مواد مغذی کلیدی مانند فولات، کلسیم، آهن، ویتامین B و فیبر هستند. این وعده مقدار زیادی از کل مواد مغذی مورد نیاز روزانه شما را تامین می‌کند. در حقیقت، افرادی که صبحانه می‌خورند بیشتر از افرادی که این وعده غذایی را نمی‌خورند از میزان توصیه شده روزانه ویتامین‌ها و مواد معدنی استفاده می‌کنند.

برخی ویتامین‌های ضروری، مواد معدنی و سایر مواد مغذی را فقط می‌توان از طریق غذا به دست آورد، بنابراین اگرچه بدن شما معمولاً می‌تواند انرژی کافی را برای وعده غذایی بعدی با تجزیه گلیکوژن یا چربی‌ها پیدا کند، اما برای حفظ سلامتی و نشاط باید سطح ویتامین و مواد معدنی خود را در ابتدای روز افزایش دهید.

در فروشگاه میشا ارگانیک مواد غذایی متنوعی اعم از عسل های ارگانیک، چای و دمنوش ارگانیک و حلوا ارده ارگانیک موجود می باشد. شما عزیزان می توانید با یک کلیک وارد دنیای مواد غذایی ارگانیک برای تهیه صبحانه خود شوید.

کنترل وزن با خوردن صبحانه

افرادی که به طور منظم این وعده غذایی را می‌خورند، کمتر دچار اضافه وزن یا چاقی می‌شوند. تحقیقات در مورد علت این امر ادامه دارد. تصور می‌شود که خوردن صبحانه به شما در کنترل وزن کمک کند زیرا:

از نوسانات زیاد در سطح گلوکز خون جلوگیری می‌کند و به شما در کنترل اشتها کمک می‌کند.

این وعده، قبل از اینکه واقعا گرسنه شوید شما را سیر می‌کند، بنابراین کمتر احتمال دارد هنگام گرسنگی غذاهای پرکالری میل کنید (برای مثال غذاهای پرانرژی، پرچرب با قند یا نمک زیاد).

افزایش قدرت مغز

 

صبحانه خوردن کودکان

 

 

اگر صبحانه نمی‌خورید، ممکن است احساس کسالت کنید و برای تمرکز روی مسائل تلاش کنید. به این دلیل است که مغز شما انرژی (گلوکز) مورد نیاز برای فعال شدن را دریافت نکرده است. مطالعات نشان می‌دهد که خوردن این وعده غذایی بر عملکرد ذهنی شما، از جمله توجه، توانایی تمرکز و حافظه تأثیر می‌گذارد.

کودکان و نوجوانانی که به طور مرتب این وعده غذایی را می‌خورند در مقایسه با کسانی که صبحانه را حذف می‌کنند، عملکرد تحصیلی بهتری دارند. آنها همچنین ارتباط بیشتری با معلمان و دیگر بزرگسالان در مدرسه خود دارند، که منجر به سلامت بیشتر و نتایج تحصیلی بهتری می‌شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

خوردن صبحانه خوب و مغذی در ماه‌های سرد، ایمنی بدن را تقویت می‌کند. خوردن صبحانه اینترفرون را افزایش می‌دهد که یک ضد ویروس طبیعی است و مستقیما سلول‌های ایمنی بدن ما را فعال می‌کند. اگر می‌خواهید در فصل سرما با سرماخوردگی و آنفولانزا مبارزه کنید، علاوه بر مصرف ویتامین C، حتما این وعده غذایی خود را نیز کامل بخورید.

 

صبحانه

عسل یکی از مهمترین خوراکی های طبیعی است که بسیاری از ما این هدیه ناب طبیعت را در وعده صبحانه خود میل می کنیم. عسل های ارگانیک موجود در فروشگاه میشا ارگانیک با طعم دلپذیر و عطر دلنواز خود، انتخاب بسیار مناسبی برای صبحانه های شماست. با یک کلیک تمامی عسل ها ارگانیک موجود در فروشگاه را مشاهده و خریداری کنید.

با صبحانه سالم از زندگی طولانی تر لذت ببرید.

درست مانند خوردن یک سیب در روز که شما را  از پزشک بی‌نیاز می‌کند، همین مفهوم در مورد صبحانه نیز وجود دارد. مطالعات نشان داده است که افرادی که تا صد سالگی زندگی می‌کردند، اغلب به طور منظم صبحانه می‌خورند.

کاهش خطر بیماری‌ها

در مقایسه با افرادی که صبحانه نمی‌خورند، افرادی که به طور منظم این وعده غذایی را می‌خورند، کمتر در معرض خطر چاقی و دیابت نوع 2 قرار دارند. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد افرادی که صبحانه نمی‌خورند در معرض خطر بیماری‌های قلبی عروقی قرار دارند.

صبحانه به شما کمک می‌کند غذای بهتری انتخاب کنید.

 

غذاهای صبحانه

 

افرادی که این وعده غذایی را می‌خورند به طور کلی رژیم غذایی سالم‌تری دارند، عادات غذایی بهتری دارند و کمتر از افرادی که صبحانه را حذف می‌کنند در طول روز هوس تنقلات دارند. کودکانی که در اول روز غذای کافی نمی‌خورند، بیشتر احتمال دارد که غذای ناسالمی را برای بقیه روز انتخاب کنند.

افرادی که این وعده غذایی را حذف می‌کنند تمایل به خوردن میان وعده‌ها در اواسط صبح یا بعد از ظهر دارند. اگر این میان وعده‌ها فیبر، ویتامین و مواد معدنی کمی داشته باشند، اما چربی و نمک زیادی داشته باشند، می‌تواند مشکل ساز شود و در مدت زمان کوتاهی شما را دچار اضافه وزن کنند.

اگر آن را حذف می‌کنید، یک میان وعده مغذی مانند میوه تازه، ماست، سبزیجات یا یک ساندویچ سبوس‌دار را امتحان کنید تا در رفع گرسنگی به شما کمک کند.

 

از اینکه مطالب علمی و مستند مجله میشا ارگانیک را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید، سپاسگزاریم. شما همراهان همیشگی میشا ارگانیک می‌توانید نظرات ارزشمند خود را در قسمت دیدگاه درج کنید.

مشاوران و کارشناسان تخصصی میشا ارگانیک همواره پاسخگوی سوالات شما هستند. با ما در ارتباط باشید.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*