اگر به دنبال یک ترفند آسان برای بهبود زندگی و سلامت کلی خود هستید، بهتر است به آبلیمو ارگانیک و فواید آن بیشتر توجه کنید. مصرف آبلیمو ارگانیک تأثیرات فوق العاده ای بر سلامت کلی شما خواهد داشت.

منشا دقیق لیمو ناشناخته است، اما شواهد مستند، نشان می‌دهد که قدمت آن به 2000 سال قبل بازمی‌گردد. درخت لیمو از مرکبات است که در مناطق نیمه گرمسیری و گرمسیری می‌روید. بیشتر لیموها در کشورهای مدیترانه ای، کالیفرنیا و فلوریدا کشت می‌شوند که در تمام طول سال لیموی تازه را به سوپرمارکت‌ها عرضه می‌کنند.

آبلیمو کاربردهای بی شماری دارد، از آشپزی گرفته تا دارویی. لیمو در دسرها، نوشیدنی‌ها و به عنوان چاشنی غذاهای گوشتی و ماهی استفاده می‌شود. آبلیمو یک پاک کننده و لکه بر طبیعی است. روغن لیمو، در عطرسازی، صابون‌ها و کرم‌های پوست کاربرد دارد.

صدها سال است که از آبلیمو در پزشکی استفاده می‌شود. مردم از آبلیمو برای تقویت بدن در برابر بیماری‌های ویروسی استفاده می‌کنند. ترکیبات ضد باکتری موجود در آبلیمو ارگانیک قادر است عفونت‌های دهان مانند التهاب لثه را درمان کند و به عنوان یک ملین در سیستم گوارشی عمل کند.

آبلیمو ارگانیک

فواید بالقوه آبلیمو ارگانیک برای سلامتی

آبلیمو ارگانیک یک منبع غنی از فیتوکمیکال‌های مفید است و اثرات متعددی برای سلامتی دارد. فواید آبلیمو برای سلامتی به دلیل عناصر مغذی فراوان آن است. با توجه به پایگاه داده ملی مواد مغذی USDA، حاوی مقدار زیادی ویتامین C و مقدار کمی از سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی، از جمله ویتامین‌های B (نیاسین، فولات، تیامین، ریبوفلاوین) و همچنین پتاسیم، روی، و منیزیم است.

 در این مطلب شما را با فواید شگفت انگیز آبلیموی ارگانیک بیشتر آشنا می‌کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

کاهش فشار خون

محققان ژاپنی به بررسی رابطه احتمالی بین مصرف آبلیمو ارگانیک و فشار خون پرداختند. آنها یک رابطه معکوس در این مطالعه پیدا کردند، به این معنی که هر چه افراد آبلیمو بیشتری مصرف می‌کنند، فشار خون آنها کاهش می‌یابد. تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه چرا ترکیبات آب لیمو ممکن است فشار خون را کاهش دهد، مورد نیاز است.

قند خون

خوردن میوه‌های سرشار از فیبر می‌تواند به حفظ گلوکز خون شما کمک کند و از افزایش آن جلوگیری کند. آبلیمو نیز این خاصیت را دارد و می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد یا به افراد مبتلا به دیابت کمک کند تا میزان قند خون خود را کنترل کنند.

قند خون

مبارزه با رادیکال‌های آزاد سرطان زا

رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی هستند که حاوی یک الکترون جفت نشده هستند و با از بین بردن پروتئین‌های سالم، سلول‌ها را تخریب می‌کنند. رادیکال‌های آزاد به طور طبیعی توسط متابولیسم ترکیبات اکسیژن دار تشکیل می‌شوند و بدن ما آنها را در نتیجه فعالیت‌های روزمره مانند تنفس، ورزش، آشپزی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و حتی خواب ایجاد می‌کند.

وقتی رادیکال‌های آزاد کنترل نشوند، می‌توانند DNA را از بین ببرند، پاسخ های التهابی را تحریک کنند و رشد تومورها را در بدن افزایش دهند. بیماران مبتلا به سرطان، میزان بیشتری از رادیکال‌های آزاد در بدن خود دارند و آنها را در برابر عوامل محیطی بیشتر آسیب پذیر می‌کند. از آنجایی که رادیکال‌های آزاد با مشکلات سلامتی متعددی از جمله مرگ زودرس مرتبط هستند، خوردن غذاهای ارگانیک غنی از آنتی اکسیدان‌ها و مواد شیمیایی گیاهی مانند ویتامین C و بیوفلاونوئیدها ضروری است.

آبلیمو ارگانیک به ویژه در خنثی کردن رادیکال‌های آزاد موثر است، زیرا حاوی غلظت قابل توجهی از ویتامین C و پلی فنول‌هایی مانند هسپریدین و نئوهسپریدین است.

تقویت ایمنی در برابر ویروس‌ها

ویروس‌ها موجودات زنده را آلوده می‌کنند و باعث ایجاد تغییراتی در ساختارهای سلولی می‌شوند که تکثیر ویروس را تسهیل می‌کند. عفونت‌های ویروسی باعث علائمی شبیه آنفولانزا، تب، لرز، سرفه، عطسه، سردرد، حالت تهوع، درد مفاصل و سایر بیماری‌ها می‌شوند.

به افراد آلوده به ویروس آنفولانزا توصیه می‌شود که روزانه 800 میلی گرم ویتامین C مصرف کنند تا سیستم ایمنی بدن تقویت شود. آبلیمو ارگانیک حاوی مقدار زیادی از ویتامین C به علاوه بیوفلاونوئیدهایی است که ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

محققان بر این باورند که بیوفلاونوئیدها ممکن است ماکروفاژها، سلول‌های کشنده طبیعی و لنفوسیت های T را فعال کنند که با مهاجمان خارجی مانند ویروس‌ها مبارزه می‌کنند.

تقویت ایمنی در برابر ویروس‌ها

با مصرف آبلیمو ارگانیک از قلب خود محافظت کنید.

بیماری قلبی یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است. در میان بیماری‌های قلبی، بیماری مربوط به عروق کرونر در راس قرار دارد. کلسترول بالا به باریک شدن شریان‌ها کمک می‌کند و رژیم غذایی نامناسب و ورزش نکردن باعث ایجاد پلاک در داخل رگ‌ها می‌شود. برای مبارزه با این خطرات، متخصصان توصیه می‌کنند که چربی‌های اشباع شده و قندها را در رژیم‌های غذایی کاهش دهید و میوه‌ها و سبزیجات را در وعده‌های غذایی بگنجانید.

مطالعه‌ای که در سال 2010 منتشر شد نشان داد زنانی که پنج وعده یا بیشتر از میوه‌های مرکبات یا آبلیموی ارگانیک می‌خورند، در مقایسه با زنانی که وعده‌های کمتری از این غذاها مصرف می‌کنند، شانس کمتری برای ابتلا به تصلب شرایین دارند.

از سنگ کلیه جلوگیری می‌کند.

مطالعات نشان داده‌اند که آبلیمو ارگانیک با افزایش سطح سیترات ادرار از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری می‌کند. سیترات به کلسیم متصل می‌شود که به جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه کمک می‌کند. آبلیمو ارگانیک حاوی گلیکوزیدهای فلاونون به نام نارینژنین و اریودکتیول است که به افزایش جریان ادرار معروف است. نوشیدن منظم آن می‌تواند به دفع سدیم و رسوبات چربی اضافی از جریان خون کمک کند.

سایر اجزای آب لیمو شامل اسیدهای سیتریک، مالیک و لاکتیک است که ترشح صفرا و مایعات مجاری ادراری را تحریک کرده و به دفع سموم انباشته شده از بدن کمک می‌کند. آبلیمو فرآیند دفع ادرار را افزایش می‌دهد.

آبلیمو ارگانیک پوست شما را شگفت انگیز می‌کند.

یکی دیگر از فواید آبلیمو ارگانیک خواص ضد باکتریایی عالی آن است. به این معنی که مصرف آن بر روی پوست از آکنه جلوگیری کند و پوست شما را روشن تر و شفاف تر می‌کند! بعلاوه، اسید سیتریک موجود در آن می‌تواند به تدریج جای هرگونه آکنه مزاحم را کمرنگ کند. ممکن است در ابتدا کمی احساس عجیبی داشته باشید که یک برش بزرگ لیمو را روی صورت خود بمالید، اما آن را برای چند هفته امتحان کنید.پس از چند هفته از درخشش پوست خود شگفت زده می‌شوید.

آبلیموی ارگانیک

سم زدایی عالی

سم زدایی این روزها بسیار رایج است و دلیل خوبی هم دارد. ما هر روز سموم زیادی را در غذاها و نوشیدنی‌های معمولی که می‌نوشیم مصرف می‌کنیم، که می‌تواند بر خلق و خو، عملکرد و سلامت ما بسیار بیشتر از آنچه فکرش را می‌کنید تأثیر بگذارد. آبلیمو ارگانیک سم زدایی عالی است. علاوه بر این که ارگانیک است خاصیت پاکسازی بدن را نیز دارد.

افزایش جذب آهن با مصرف آبلیمو ارگانیک

کمبود آهن عامل اصلی کم خونی است. جفت کردن غذاهای سرشار از ویتامین C با غذاهای غنی از آهن، توانایی بدن برای جذب آهن را به حداکثر می‌رساند. با این حال، مصرف زیاد ویتامین C می‌تواند باعث ایجاد مشکلات گوارشی در افرادی شود که مکمل‌های آهن مصرف می‌کنند. به همین دلیل، بهتر است آهن را از منابع غذایی مانند جگر گاو، عدس، کشمش، لوبیا خشک، گوشت حیوانات و اسفناج دریافت کنید. افزودن کمی آبلیمو ارگانیک روی سالاد حاوی برگ های اسفناج می‌تواند به حداکثر رساندن دریافت آهن و ویتامین C کمک کند.

هضم آسان غذا با مصرف آبلیمو

پوست و پالپ آبلیمو ارگانیک حاوی فیبر محلولی به نام پکتین است. به تولید آنزیم‌های گوارشی در کبد کمک می‌کند و به دفع مواد زائد از بدن شما کمک می‌کند. میوه‌های غنی از فیبر می‌توانند به افزایش حرکت غذا در روده ها و کاهش خطر یبوست کمک کنند. وقتی آبلیمو می نوشید، از نی استفاده کنید یا بلافاصله بعد از آن مسواک بزنید زیرا لیمو می‌تواند مینای دندان شما را ضعیف کند.

به کنترل وزن کمک می‌کند.

آبلیمو اغلب به عنوان یک نوشیدنی برای کاهش وزن تبلیغ می‌شود، و چند تئوری در این مورد وجود دارد:

یک نظریه این است که فیبر پکتین محلول موجود در آبلیمو ارگانیک در معده شما منبسط می‌شود و به شما کمک می‌کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

نظریه دیگری نشان می‌دهد که نوشیدن آب گرم با لیمو به کاهش وزن کمک می‌کند.

با این حال، نوشیدن آبلیمو به طور موقت تعداد کالری‌هایی را که می‌سوزانید افزایش می‌دهد، بنابراین ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

شما عزیزان می توانید مطلب لیموترش و کاهش وزن را در مقالات مجله میشا ارگانیک مطالعه کنید.

تسکین گلودرد

آب گرم مخلوط با عسل و آبلیمو ارگانیک یک درمان خانگی محبوب برای افراد مبتلا به گلودرد است. این نوشیدنی خوشمزه می‌تواند خاصیت تسکین دهنده ای برای گلودرد در فصل زمستان داشته باشد. ویتامین C موجود در لیمو نیز می‌تواند به این خاصیت کمک کند.

تسکین گلودرد

استفاده از لیمو در رژیم غذایی

راه‌های زیادی برای اضافه کردن آبلیمو ارگانیک به رژیم غذایی شما وجود دارد. می‌توانید یک قاشق از آبلیمو ارگانیک را روی سالاد خود بریزید، آن را به چای خود اضافه کنید یا برای خوشمزه شدن، آن را با آب خیار مخلوط کنید. یک لیمو حدود 2 تا 3 قاشق غذاخوری آب به شما می‌دهد، اما ممکن است بسته به اندازه لیمو، این مقدار نیز متفاوت باشد.

ویتامین C در تشکیل استخوان، ترمیم بافت همبند و سلامت لثه ضروری است. همچنین به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند تا با عفونت ها مبارزه کند و از آسیب رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند. محققان دریافته‌اند که مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C با تقویت دیواره سرخرگ‌ها به پیشگیری از تصلب شرایین کمک می‌کند و در درمان ناباروری و اختلالات عصبی مانند آلزایمر نیز مفید است.

خطرات احتمالی استفاده بیش از حد آبلیمو

از آنجایی که آبلیمو دارای چنین ترکیبات قوی است، قبل از مصرف آن یا هر مکمل دیگری باید با پزشک خود مشورت کنید. قبل از نوشیدن آبلیمو به موارد زیر توجه کنید:

آلرژی به مرکبات

اگر به گرده یا سایر مرکبات مانند پرتقال، گریپ فروت یا لیموترش حساسیت دارید، ممکن است به لیمو نیز حساسیت داشته باشید. شایع ترین واکنش ها خارش، سوزش یا تورم دهان و گلو است. برخی از افراد ممکن است سردرد یا ناراحتی های گوارشی را تجربه کنند.

آلرژی به مرکبات

تخریب مینای دندان

مواردی از تخریب دندان در افرادی که آبلیموی زیادی مصرف می‌کنند گزارش شده است. اسیدهای طبیعی موجود در آبلیمو در صورت مصرف زیاد مینای دندان را از بین می‌برد.

می‌تواند باعث میگرن شود.

آبلیمو سرشار از تیرامین است. اگر به تیرامین حساس هستید، نوشیدن آبلیمو می‌تواند باعث سردردهای میگرنی شود.

از اینکه مطالب علمی و مستند مجله میشا ارگانیک را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید، سپاسگزاریم. شما همراهان همیشگی میشا ارگانیک می‌توانید نظرات ارزشمند خود را در قسمت دیدگاه درج کنید.

مشاوران و کارشناسان تخصصی میشا ارگانیک همواره پاسخگوی سوالات شما هستند. با ما در ارتباط باشید.