با افزایش محبوبیت روغن زیتون ارگانیک، تعداد برندهای مختلف در فروشگاه‌های مواد غذایی نیز افزایش می‌یابد. خوشبختانه، یافتن یک یا دو روغن زیتون ارگانیک مورد علاقه شما کار سختی نیست. هر برندی دارای چندین شاخص است که می‌تواند به شما در مورد آنچه در بطری است بگوید و به شما در تصمیم گیری کمک کند.

روغن زیتون ارگانیک در اوج تازگی، مملو از آنتی اکسیدان‌ها و پلی فنول‌هاست، اعتقاد بر این که آنتی اکسیدان‌ها و پلی فنول‌ها که با توسعه سرطان‌ها، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و دیابت مقابله می‌کند. این فواید و همچنین طعم بهینه روغن زیتون با گذشت زمان از بین می‌رود.

روغن زیتون فرابکر ارگانیک

روغن زیتون فرابکر ارگانیک یکی از چهار دسته روغن زیتون است. این بطری‌ها اسیدیته پایین، طعم و بوی بی‌نظیری دارند. سایر روغن زیتون‌های ارگانیک کمی اسیدیته بیشتری نسبت به روغن زیتون فرابکر ارگانیک دارند.

فیلتراسیون یکی دیگر از مسائل پیچیده است. روغن‌هایی که دارای برچسب “فیلتر نشده” هستند، لزوما بهتر نیستند. روغن‌های فیلتر نشده حاوی ذرات ماکرو و میکروسکوپی بیشتری از رسوب زیتون هستند که اگر برای مدت طولانی در بطری باقی بمانند، ممکن است فاسد شوند.

روغن زیتون فرابکر یک روغن عالی برای پخت و پز است. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد سلامتی روغن زیتون فرابکر در اثر گرما حفظ می‌شود و می‌تواند مواد مغذی موجود در غذا را بیشتر در دسترس قرار دهد.

روغن زیتون ارگانیک

روغن زیتون ارگانیک برای سالاد

این جایی است که اگر می‌توانید باید ولخرجی کنید! روغن زیتون فرابکر با کیفیت ممتاز و خوش طعم، زمانی که برای سس سالاد، جایگزین کره روی سبزیجات، برنج و سیب زمینی به کار می‌روند، بهترین طعم را دارد. شما حتی می‌توانید با روغن‌ زیتون فرابکر، طعم‌های مختلفی را با مواد غذایی ایجاد کنید و دنیای خوشمزه روغن زیتون را کشف کنید!

نکاتی مهم در خرید روغن زیتون ارگانیک:

به دنبال تاریخ برداشت باشید.

طراوت جزء اصلی کیفیت است. اگر روغن زیتون شما از نیمکره شمالی می‌آید، تاریخ برداشت باید دیرتر از پاییز باشد هرگز روغن زیتونی نخرید که بیش از دو سال از عمر آن گذشته باشد. پس از دو سال، روغن زیتون فاسد می‌شود.

زیتون‌های جوان‌تر و سبزتر روغن بیشتری تولید می‌کنند و طعم‌های علف‌دار و تلخ با طعم فلفل سیاه دارند. همانطور که زیتون‌ها بالغ می‌شوند، رنگ آنها تیره می‌شود و به رنگ بنفش مایل به سیاه تیره تبدیل می‌شوند. روغن این زیتون‌ها طعم شیرینی خواهد داشت.

تاریخ مهم تر، تاریخ برداشت است. این تاریخ به شما می‌گوید که یک روغن بر اساس زمان برداشت زیتون چقدر تازه است.

همچنین به محل تولید و بسته‌بندی روغن زیتون ارگانیک توجه کنید. هر چه منطقه کاشت زیتون خاص‌تر باشد، بهتر است. اغلب اوقات، روغن‌های ارزان‌تر ترکیبی از روغن‌های زیتون از مناطق مختلف هستند. برخی از شرکت‌های بزرگ‌، زیتون ارزان‌تری را از همه جا تهیه می‌کنند و اغلب می‌بینید که زیتون‌ها از کشورهای مختلف جمع آوری شده است. اما آیا این نوع روغن‌ها بی‌کیفیت هستند؟ لزوما نه. اما بدیهی است که قیمت تولید برای شرکت مهم‌تر از اصالت کالایش است. بنابراین بد نسیت که در مورد خرید این نوع محصولات بیشتر فکر کنید و بعد تصمیم بگیرید.

شما عزیزان می توانید روغن زیتون فرابکر ارگانیک فدک 3 لیتری قوطی فلزی، روغن زیتون فرابکر ارگانیک اکسیر یک لیتری، روغن زیتون فرابکر ارگانیک اکسیر 3 لیتری قوطی فلزی و روغن زیتون فرابکر ارگانیک اکسیر 1800 سی سی را به راحتی از میشا ارگانیک خریداری کنید.

روغن زیتون

بطری تیره تر، بهتر

رنگ روغن زیتون ارگانیک مهم است، اما شاید نه آنطور که شما فکر می کنید. با کمال تعجب، این رنگ بطری است که بیشترین اهمیت را دارد. رنگ خود روغن همیشه به کیفیت آن اشاره نمی‌کند. نور باعث ایجاد تغییر در روغن زیتون می‌شود. اگر روغن زیتون را در شیشه شفاف یا کم رنگ در یک فروشگاه مواد غذایی ببینید، باید بدانید که این روغن قبلا در اثر نور آسیب دیده است. علاوه بر این، نحوه تولید و حمل و نقل روغن زیتون ارگانیک را زیر سوال می برد و بنابراین کیفیت بالاتری ندارد.

از آنجایی که نور می‌تواند روغن زیتون را خراب کند، به دنبال بطری‌های باشید که مات باشند و از فلز یا شیشه تیره ساخته شده باشند.

از حواس خود استفاده کنید.

ممکن است نوشیدن روغن زیتون عجیب به نظر برسد، اما نوشیدن روغن زیتون ارگانیک به تنهایی و به ویژه در کنار سایر روغن‌ زیتون‌ها، یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای درک تفاوت‌های ظریف در طعم و کشف ترجیحات طعمی شماست. روغن زیتون فرابکر ارگانیک با کیفیت بالا و اصیل دارای سه ویژگی طعمی متمایز است: طعم میوه‌ای، تلخ و تند دارند.

برای پی بردن به طعم روغن زیتون ارگانیک، یک یا دو قاشق غذاخوری را در یک لیوان کوچک بریزید. لیوان را در داخل دست گرفته و با دست خود سعی کنید لیوان را تکان داده و آن را بین دستانتان گرم کنید. به مدت 30 ثانیه بچرخانید و آن را بو کنید. سپس یک جرعه کوچک بنوشید و به دنبال طعمی از میوه و سبزی، تلخی و احساس فلفلی در گلوی خود باشید. این احساس فلفلی نشان دهنده تندی و اصل بودن روغن است.

اگر نوشیدن روغن زیتون ارگانیک برای شما خوشایند نیست، می‌توانید روغن زیتون را روی نان مورد علاقه خود بریزید و طعم آنرا بچشید.

اگر روغن بوی مداد رنگی می‌دهد یا یک لایه روغنی و مومی در دهان شما باقی می‌گذارد، به این معنی است که فاسد شده و یا روغن زیتون خریداری شده اصل نیست و نباید آنرا مصرف کنید.

چشیدن طعم روغن زیتون

میزان اسید چرب آزاد

از مصرف روغن‌هایی با سطوح بالای اسیدهای چرب آزاد خودداری کنید. اسیدهای چرب آزاد (FFA) اغلب نشانه‌ای از کیفیت میوه مورد استفاده در روغن زیتون شما هستند. سطوح پایین FFA لزوما به معنای کیفیت بالای روغن زیتون نیست. به دنبال روغن‌هایی باشید که اسیدهای چرب آزاد کمتر از 10 مگا اکیوالان بر کیلوگرم دارند. سطح اسیدهای چرب آزاد باید روی برچسب مواد تشکیل دهنده روغن ذکر شود. از خرید روغن‌هایی که سطح اسیدهای چرب را درج نمی‌کنند خودداری کنید.

به دنبال روغنی با محتوای پلی فنل بالا باشید. پلی فنول به مقدار آنتی اکسیدان‌ها، برای قلب مفیدند. به طور کلی، محتوای پلی فنل بالاتر نشان دهنده روغن زیتون سالم‌تر است. مقدار پلی فنل زیر 300 کم و مقدار بالای 500 زیاد در نظر گرفته می‌شود.

سوال دیگر این است اولویت‌های من چیست؟

قیمت

واقعیت این است که گاهی اوقات، باید بر اساس بودجه‌ای که دارید برای خرید تصمیم بگیرید. گزینه‌های ارزان‌تر زیادی وجود دارد که برخی از آنها بسیار خوب هستند. اگر می‌خواهید در هزینه‌تان صرفه‌جویی کنید، روغن زیتون پخت و پز خود را کم کنید و در صورت امکان، کمی بیشتر برای روغن زیتون فرابکر مورد استفاده در سالاد خرج کنید.

قیمت روغن زیتون ارگانیک

حفاظت از محیط زیست

اگر به حفاظت از محیط زیست اهمیت می‌دهید، روغن زیتون ارگانیک یک انتخاب عالی است. درختان زیتون کربن را به خوبی جذب می‌کنند و به خشکی مقاوم هستند. روغن زیتون فرابکر یک ماده غذایی با حداقل فرآوری است که بدون استفاده از مواد شیمیایی یا حرارت بالا تهیه می‌شود.

شما می‌توانید یک روغن زیتون فرابکر ارگانیک تایید شده را انتخاب کنید که با کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی به دنبال حفظ محیط زیست و سلامت شما هستند.

برای مشاهده و خرید انواع روغن های ارگانیک موجود در فروشگاه میشا ارگانیک، بر روی لینک کلیک کنید.

گواهی‌های ارگانیک و استاندارد

همیشه هنگام خرید به برچسب روی روغن زیتون ارگانیک توجه کنید. تولید کنندگان باید گواهی ارگانیک و سایر گواهی‌های مربوط به سلامت محصول خود را روی برچسب محصول ذکر کنند. وجود این برچسب‌ها به مصرف کننده این اطمینان را می‌دهند که محصول به دور از مواد شیمیایی و تحت استانداردهای خاصی تولید شده‌اند و ارزش صرف هزینه بیشتر را دارند.

از اینکه مطالب علمی و مستند مجله میشا ارگانیک را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید، سپاسگزاریم. شما همراهان همیشگی میشا ارگانیک می‌توانید نظرات ارزشمند خود را در قسمت دیدگاه درج کنید.

مشاوران و کارشناسان تخصصی میشا ارگانیک همواره پاسخگوی سوالات شما هستند. با ما در ارتباط باشید.