ماکارونی یک وعده غذایی مناسب و سیر کننده است، اما برخی از انواع ماکارونی کربوهیدرات زیادی دارند، به این معنی که آنها ارزش غذایی بسیار کم و در عین حال کالری زیادی دارند. کیفیت آردی که از آن برای تهیه ماکارونی استفاده می‌شود اهمیت بسیاری دارد. در اینجاست که پای ماکارونی ارگانیک به سبد غذایی باز می‌شود!! 

تفاوت ماکارونی و اسپاگتی در چیست؟

ماکارونی ارگانیک

پاستا یکی از غذاهای ایتالیایی است که در سراسر جهان محبوب شده است و به دلیل طعم و مزه‌اش بچه‌ها را به سمت میز غذا می‌کشاند. پاستا از خمیر گندم و گاهی اوقات تخم مرغ تهیه می‌شود. شکل‌های مختلفی از این خمیر درست می‌شود و به نام‌های مختلفی معروف است. از میان انواع مختلف پاستا می‌توان به ماکارونی و اسپاگتی اشاره کرد و با وجود اینکه هر دو از یک خمیر درست می‌شوند، تفاوت‌هایی بین این دو غذا وجود دارد که در این مطلب به آنها اشاره خواهد شد.

اسپاگتی (تلفظ ایتالیایی: [spaˈɡetti]) یک نوع پاستا بلند، نازک، جامد و استوانه‌ای است. مانند سایر پاستاها، اسپاگتی از گندم آسیاب شده و آب درست می‌شود و گاهی اوقات با ویتامین‌ها و مواد معدنی غنی می‌شود. اسپاگتی اصیل ایتالیایی از بلغور گندم دوروم تهیه می‌شود، اما در جاهای دیگر ممکن است با انواع دیگر آرد درست شود.

در ابتدا طول اسپاگتی به‌طور مشخص بلند بود، اما اسپاگتی‌های کوتاه‌تر در نیمه دوم قرن بیستم محبوبیت پیدا کردند و اکنون  در طول‌های 25 تا 30 سانتی‌متر (10 تا 12 اینچ) در بازار موجود است و انواع غذاهای پاستا بر اساس آن تهیه می‌شود و اغلب با سس گوجه فرنگی، گوشت یا سبزیجات سرو می‌شود.

ماکارونی نیز یکی دیگر از انواع پاستاست، تفاوت عمده ماکارونی با اسپاگتی در طول، ضخامت و شکل رشته‌هاست. در ماکارونی خمیر به شکل توخالی و در شکل‌های مختلفی تولید می‌شود، در حالیکه اسپاگتی رشته‌های توپر، نازک و درازی هستند که به اشتباه به آنها ماکارونی می‌گویند.

 

با این حال، محدود کردن اندازه پاستا و به حداقل رساندن استفاده از سس‌های پر شکر و پرچرب ضروری است. همچنین بهتر است از ماکارونی ارگانیک، سبوس دار یا ماکارونی با لوبیا یا عدس استفاده کنید که مغذی تر است.

چگونگی تولید ماکارونی ارگانیک

فرآیند تولید ماکارونی بسیار مهم است. اول از همه، کشت غلات اولین مرحله بسیار مهم و حساس است. اجتناب از مصرف همه نوع کود شیمیایی در کشت غلات یکی از گام‌های اساسی در تولید گندم است. در کشاورزی ارگانیک نباید هیچ گونه ماده شیمیایی مصنوعی استفاده شود.  برای همه غلات در کشاورزی ارگانیک فقط از کودهای طبیعی استفاده می‌شود و برای ارگانیک نامیدن زمین، کنترل‌های زیادی باید انجام شود.

امروزه رژیم غذایی روزانه ما مملو از آفت کش‌ها، رنگ‌ها و بسیاری از مواد نگهدارندهاست. همه اینها به ایجاد عدم تحمل غذایی مختلف کمک کرده است. تغذیه مناسب به ما کمک می‌کند تا سالم زندگی کنیم و از بسیاری از مشکلات جلوگیری کنیم. ماکارونی از فرآوری گندم به دست می‌آید. برای حفظ فواید آن، آن را در دمای پایین تقریبا در کمتر از پنجاه درجه سانتی گراد، خشک می‌کنند.

ماکارونی ارگانیک یک غذای بی خطر است و هیچ گونه حساسیتی ایجاد نمی‌کند، زیرا گندم آن در معرض آلودگی آفت کشهای روی زمین نیست. غذای ارگانیک به این معنی است که تمام محصولات طبیعی نیازی به آلوده شدن به آفت کش‌ها ندارند، خاک توسط مواد آلی و مواد معدنی بارور می‌شود.

به طور کلی اصطلاح “ارگانیک” محصولاتی را توصیف می‌کند که بدون استفاده از آفت کش‌ها و کودهای شیمیایی یا سایر هورمون‌ها تولید می‌شوند.

آیا می‌توانید ماکارونی ارگانیک بخورید و وزن کم کنید؟

تجزیه و تحلیل های پژوهش‌های مختلف نشان می‌دهد که خوردن پاستا می‌تواند به کاهش وزن کمک کند غذاهای با شاخص گلیسمی پایین، که «کربوهیدرات‌های خوب» در نظر گرفته می‌شوند، مدت زمان بیشتری برای هضم طول می‌کشند و به اندازه غذاهایی که این شاخص را دارند، بر قند خون تأثیر نمی‌گذارند.

آیا ماکارونی ارگانیک برای دیابتی ها مفید است؟

اگر دیابت دارید، می‌توانید از خوردن ماکارونی ارگانیک لذت ببرید. فقط مراقب وعده‌های غذایی خود باشید و از محصولاتی که از گندم کامل تهیه شده اند، استفاده کنید که فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی بدن شما را افزایش می‌دهند و هرگونه افزایش قند خون را کاهش می‌دهد.

ماکارونی ارگانیک می‌تواند یک بلوک سازنده مؤثر برای تغذیه خوب در طول زندگی باشد، زیرا به عنوان یک سیستم تحویل کامل برای میوه‌ها، سبزیجات، گوشت بدون چربی، ماهی و حبوبات عمل می‌کند. این واقعاً نقطه اصلی پتانسیل تغذیه‌ای ماکارونی است.

ماکارونی را به عنوان یک بوم در نظر بگیرید که می‌توانید تقریبا هر غذای غنی از مواد مغذی و غنی از فیبر را که دوست دارید و خانواده‌تان دوست دارید، برای ایجاد وعده‌های به یاد ماندنی و خوشمزه اضافه کنید.

شاخص گلیسمی در ماکارونی ارگانیک

GI معیاری است که نشان می‌دهد یک غذای غنی از کربوهیدرات چقدر سریع قند خون را افزایش می‌دهد. هر چه سریعتر جذب شود، سطح قند خون فرد سریعتر افزایش می‌یابد. به طور کلی، غذاهایی با گلیسمی پایین می‌توانند به فرد کمک کنند وزن خود را کنترل کرده و خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت نوع 2 را کاهش دهند.

علاوه بر این، طبق گفته‌های انجمن دیابت آمریکا، غذاهای سرشار از نشاسته مانند ماکارونی ارگانیک می‌توانند بخشی از رژیم غذایی سالم برای افراد مبتلا به دیابت باشند.

 

به گفته محققان دانشگاه سیدنی و دانشگاه تورنتو، نحوه پیوند کربوهیدرات ها و پروتئین در ماکارونی ارگانیک به این معنی است که ماکارونی دارای شاخص گلیسمی یا GI پایین تری است، به این معنی که نسبت به سایر کربوهیدرات کندتر هضم می‌شود.

فواید مصرف ماکارونی ارگانیک

فواید مصرف ماکارونی ارگانیک

افزایش اسید فولیک

یک وعده ماکارونی ارگانیک غنی شده، حدود 25 درصد یا 100 میکروگرم از مصرف توصیه شده روزانه اسید فولیک در رژیم غذایی را تامین می‌کند. اسید فولیک به بدن شما کمک می‌کند تا سلول‌های جدید را حفظ و سلول‌های جدیدی نیز تولید کند. همچنین به پیشگیری از سرطان روده بزرگ و دهانه رحم و همچنین کاهش خطر نقص مادرزادی جنین در زنان باردار کمک می‌کند.

فولات و کاروتنوئیدها

ماکارونی ارگانیک را به عنوان منبع فولات (ویتامین B9) به عنوان منبع کاروتنوئیدهای لوتئین و زآگزانتین است. فولات در رشد گلبول‌های قرمز خون نقش دارد و از رشد سریع سلول‌ها حمایت می‌کند، در حالی که لوتئین و زآگزانتین از سلامت بینایی شما حمایت می‌کنند. رژیم غذایی غنی از کاروتنوئیدها، از جمله لوتئین و زآگزانتین، خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش می‌دهد.

شما عزیزان می توانید مطلب مواد غذایی سرشار از فولات را در مجله میشا ارگانیک مطالعه کنید.

انرژی پایدار

ماکارونی به عنوان یک کربوهیدرات پیچیده، به گلوکز تجزیه می‌شود، که سوخت اولیه مغز و بدن شما برای حفظ انرژی و هوشیاری شما در طول روز است. با GI پایین، سطح قند خون را (نسبتا) در کنترل نگه می دارد، بنابراین می‌توانید در طول روز پرانرژی بمانید.

شما عزیزان می توانید ماکارونی اسپاگتی تک ماکارون را از میشا ارگانیک خریداری کنید.

کیفیت رژیم غذایی بهتر

مطالعات اخیر نشان داده اند که مصرف ماکارونی ارگانیک در کودکان و بزرگسالان با کیفیت رژیم غذایی بهتر و دریافت مواد مغذی بهتر نسبت به بزرگسالان و کودکانی که ماکارونی نمی‌خورند مرتبط است. این بدان معناست که مصرف ماکارونی با دریافت بیشتر مواد مغذی مورد نیاز ما مانند آهن، منیزیم، فیبر غذایی، ویتامین E و فولات و مصرف کمتر مواد مغذی که بیش از حد دریافت می‌کنیم، مانند چربی اشباع شده، مرتبط است.

کم سدیم و بدون کلسترول

ماکارونی ارگانیک دارای سدیم کم و بدون کلسترول است، بنابراین می‌توانید احساس خوبی نسبت به آنچه می خورید داشته باشید. برای تقویت بیشتر مواد مغذی، سعی کنید مقداری ماهی تازه یا غذاهای دریایی را به ماکارونی ارگانیک خود اضافه کنید. غذاهای دریایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به کاهش کلسترول و محافظت از سلامت قلب کمک می‌کنند.

ترکیبی شگفت انگیز از مواد مغذی

امروزه ماکارونی ارگانیک به پایه‌ای عالی برای یک وعده غذایی سالم، مغذی و رضایت بخش تبدیل شده است. به عنوان یک پایه همه کاره عمل می‌کند و یک شریک ایده آل برای بسیاری از انواع دیگر مواد غذایی مانند سبزیجات غنی از فیبر، لوبیا، سس گوجه فرنگی غنی از آنتی اکسیدان و پنیر با محتوای پروتئین بالا، مرغ و گوشت بدون چربی است.

فواید خوردن ماکارونی ارگانیک بسیار زیاد است. پاستا حاوی شش اسید آمینه از 9 اسید آمینه ضروری است و هنگامی که با لبنیات، گوشت یا سایر غذاهای پروتئینی مکمل ترکیب شود، حاوی همه آنهاست.

ماکارونی ارگانیک منبعی غنی از کربوهیدرات‌های پیچیده و کم چربی است که باعث سیری بیشتر و گزینه خوبی برای کنترل وزن می‌شود. کربوهیدرات‌های پیچیده همچنین به مدیریت افزایش قند خون بعد از غذا کمک می‌کنند و ماکارونی را به یک وعده غذایی ایده آل برای افراد مبتلا به دیابت نوع دو تبدیل می‌کنند.

ماکارونی حاوی چندین ماده مغذی ضروری مانند آهن و ویتامین B است. همچنین حاوی فولیک اسید است که برای زنان در سنین باروری ضروری است.

 

به طور کلی، ماکارونی ارگانیک یک غذای سالم است که می‌توان آن را به عنوان میان وعده، غذای جانبی و غذای اصلی میل کرد!

سرشار از پروتئین

ماکارونی ارگانیک سرشار از پروتئین می‌باشد که برای رشد و توسعه عضلات ضروری است. پروتئین به متابولیسم بدن و فرآیندهای سلولی کمک می‌کند. عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد.

سرشار از فیبر

یک فنجان ماکارونی ارگانیک پخته شده حاوی 3.9 گرم فیبر است که تقریبا دو برابر ماکارونی‌های دیگر است. محققان توصیه می‌کنند که زنان بین 21 تا 25 گرم فیبر در روز و مردان باید بین 30 تا 38 گرم فیبر مصرف کنند. دریافت فیبر کافی در رژیم غذایی می‌تواند به پیشگیری از یبوست و کاهش ابتلا به بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و انواع خاصی از سرطان کمک کند. فیبر همچنین می‌تواند به کاهش سطح کلسترول خون شما نیز کمک کند.

مواد مغذی اضافی

یک فنجان ماکارونی ارگانیک 1.13 میلی گرم زینک (Zn) دارد. طبق تحقیقات زنان در هر روز به 8 میلی گرم و مردان 11 میلی گرم زینک نیاز دارند. زینک یا روی یک ماده معدنی ضروری است که در عملکرد سیستم ایمنی، تقسیم سلولی و بهبود زخم نقش دارد. همان مقدار ماکارونی ارگانیک ۱۲۵ میلی گرم فسفر دارد. فسفر یک ماده معدنی است که به سلامت پوست، اعصاب و گوارش کمک می‌کند.

از اینکه مطالب علمی و مستند مجله میشا ارگانیک را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید، سپاسگزاریم. شما همراهان همیشگی میشا ارگانیک می‌توانید نظرات ارزشمند خود را در قسمت دیدگاه درج کنید.

مشاوران و کارشناسان تخصصی میشا ارگانیک همواره پاسخگوی سوالات شما هستند. با ما در ارتباط باشید.