حتما شما هم تا به حال از فواید لیموترش برای بدن زیاد شنیده اید. اما ما در این مطلب به صورت علمی و دقیق به این موضوع می‌پردازیم که چگونه از لیموترش برای کاهش وزن استفاده کنیم و از فواید بی‌نظیر این ماده ترش و معجزه آسا بهره‌مند شویم.

لیموترش یکی از خوش عطرترین مرکبات است که بسیاری از ما در غذاها یا به صورت تازه‌خوری آن را مصرف می‌کنیم. لیموترش سرشار از ویتامین C و فیبر است که خوردن یک عدد از آن 51% نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می‌کند.

لیموترش چگونه به بدن ما کمک می‌کند؟

نوشیدن لیمو یا آب لیموترش در صورت مصرف با معده خالی به پاکسازی کبد کمک می‌کند، بنابراین از هضم غذا حمایت کرده و از نفخ معده جلوگیری می‌کند. لیموترش خاصیت ضدباکتریایی داشته و برای بسیاری از مشکلات گوارشی مفید است.

همانطور که می‌دانید لیموترش سرشار از ویتامین C است. این ویتامین به درخشندگی و شادابی پوست کمک کرده و از بسیاری از مشکلات مربوط به پوست جلوگیری می‌کند.

چرا لیموترش یک ماده عالی برای کاهش وزن است؟

لیموترش یک ماده مغذی است که باعث کاهش سطح کورتیزول (هورمون استرس) می‌شود و به نوبه خود باعث گرسنگی و ذخیره چربی می‌شود. اما این همه ماجرا نیست. لیموترش سرشار از پلی فنول است که به گفته محققان ژاپنی باعث کاهش تجمع چربی و کاهش وزن، بهبود هضم، افزایش تمرکز و افزایش سطح انرژی می‌شود.

 

آب لیموترش

 

لیمو منبع قوی پکتین است که یک فیبر محلول بوده و ثابت شده است به افراد کمک می‌کند احساس سیری و طولانی تر داشته باشند. بر اساس مطالعه‌ای که در مجله کالج تغذیه آمریکا منتشر شده است، شرکت کنندگانی که فقط 5 گرم پکتین مصرف کرده اند، مدت زمان بیشتری احساس سیری می‌کنند.

آب لیموترش کالری کمی دارد.

آب لیمو به طور کلی یک نوشیدنی بسیار کم کالری است. افزودن آب یک عدد لیموترش به هر لیوان آب فقط شش کالری خواهد داشت. به عنوان مثال، یک فنجان آب پرتقال (237 میلی‌لیتر) حاوی 110 کالری و یک بطری نوشابه نیم لیتری حاوی 182 کالری است. به همین دلیل، اگر نوشیدنی‌های پرکالری مانند آب پرتقال و نوشابه‌ها را در برنامه روزانه خود دارید، وقت آن رسیده است که نوشیدنی سالم آب لیمو را جایگزین این مواد پرکالری کنید. این نوشیدنی یک روش عالی برای کاهش کالری و کمک به کاهش وزن است که می‌تواند میزان کالری دریافتی را به میزان 100-200 کالری کاهش دهد.

 

دمنوش نعنا و لیموترش

دمنوش نعنا و لیمو ارگانیک مخصوص افرادی است که به دنبال آرامش و سلامتی هستند. برای خرید این محصول ارگانیک کلیک کنید.

لیموترش و حفظ آب بدن

آب برای حمل مواد مغذی به سلول‌ها تا انتقال مواد زائد به خارج از بدن و حتی تنظیم دمای بدن نقش مهمی دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که افزایش هیدراتاسیون، تجزیه چربی‌ها را افزایش داده و از آنجایی که لیموترش خود یک ماده چربی سوز است، همراه شدن لیموترش با آب ترکیب فوق العاده برای سوزاندن چربی در بدن است.

آب لیموترش متابولیسم را افزایش می دهد.

نوشیدن آب لیمو متابولیسم را افزایش می‌دهد. مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن آب حاوی لیمو می‌تواند به افزایش سوخت و ساز بدن کمک کند. این ماده باعث بهبود عملکرد میتوکندری (نوعی اندامک در سلول‌هاست که به تولید انرژی برای بدن کمک می‌کند) می‌شود.

آب لیموترش می‌تواند احساس سیری طولانی تری در شما ایجاد کند.

نوشیدن آب اغلب به عنوان بخشی اساسی در هر رژیم کاهش وزن توصیه می‌شود، زیرا قادر است احساس سیری بدون دریافت کالری ایجاد کند. از آنجا که آب لیموترش کم کالری است و همانند آب معمولی باعث ایجاد سیری می‌شود و راهی موثر برای کاهش کالری دریافتی است.

 

لیموترش و کاهش وزن

 

آب لیمو لزوما از آب معمولی بهتر نیست!

آب لیمو از مزایای بالقوه زیادی برخوردار است، از افزایش هیدراتاسیون تا افزایش سیری. با این حال، توجه به این نکته مهم است که همه این مزایا از ماده اصلی آن یعنی آب حاصل می‌شود.

چگونه آب لیموترش بنوشیم؟

آب لیمو یک نوشیدنی بسیار خوشمزه است که با توجه به سلیقه و ذائقه شما میزان ترشی آن متفاوت است. می‌توانید آب نصف لیموترش را با یک لیوان آب مخلوط ‌کنید. برای افزودن عطر و طعم بیشتر، سعی کنید چند ماده دیگر به آن اضافه کنید. چند برگ نعناع تازه، عسل، خیار یا مقدار بسیار کمی زردچوبه روش‌های عالی برای خوش طعم کردن آب لیمو است. اگر به دنبال کاهش وزن هستید به نوشیدنی خود شکر اضافه نکنید؛ زیرا شکر باعث افزایش کربوهیدرات‌ها و چربی‌های بدن می‌شود و به کاهش وزن شما کمکی نمی‌کند.

 

چای سبز و لیموترش ارگانیک

ترکیب چای سبز و لیمو در این دمنوش سبب افزایش جذب کاتچین چای سبز می‌شود. ویتامین C موجود در لیمو یک آبرسان قوی برای پوست است و در حفاظت و طراوت بخشیدن به پوست شما معجزه می‌کند. برای خرید کلیک کنید.

زمان مصرف آب لیموترش

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند روز خود را با یک لیوان آب لیموترش آغاز کنند، اما می‌توان در هر زمان از روز از این نوشیدنی سالم استفاده کرد و از آن لذت برد. اگر قصد کاهش وزن دارید همیشه آن را با معده خالی بنوشید زیرا نتایج بسیار خوبی در کاهش وزن نشان داده است.  فقط یک بار مصرف روزانه این نوشیدنی در صبح کافی است. بیش از یک بار در روز آن را ننوشید. همیشه 20 دقیقه قبل از صبحانه این نوشیدنی لیمویی را مصرف کنید.

 

لیموترش و چای

 

همچنین می‌توان آب لیمو را در چای سیاه و یا چای سبز اضافه کرد. اما به یاد داشته باشید که وقتی چای داغ است به آن لیموترش اضافه نکنید؛ زیرا دمای بالا منجر به از بین رفتن و کاهش برخی مواد موجود در لیمو (به ویژه ویتامین C) می‌شود.

 

طبق مطالعه‌ای که در سال 2015 از سوی موسسه تحقیقات غذایی انجام شد، پلی فنول‌های موجود در چای سبز جلوی “مولکول سیگنالینگ” به نام VEGF را که باعث بیماری‌های قلبی و سرطان می‌شود، می‌گیرند. اما وقتی چای سبز می‌نوشید، درصد قابل توجهی از آنتی‌اکسیدان‌های پلی فنول قبل از رسیدن به جریان خون از بین می‌روند. اما محققان دانشگاه پردو کشف کردند که افزودن آب لیمو به چای سبز به حفظ پلی فنول‌ها کمک می‌کند.

 

حلقه لیمو ارگانیک نافه

این محصول از لیموترش های تازه و ارگانیک تهیه شده که به راحتی می توانید هنگام سرماخوردگی از آن استفاده کرده و سیستم ایمنی خود را تقویت کنید. برای خرید کلیک کنید.

 

یک نوشیدنی معجزه آسای خانگی درست کنید.

برای تهیه این نوشیدنی کافی است 2 قاشق غذاخوری آب لیموترش، 1 قاشق چای خوری پوست لیمو رنده شده، 1 قاشق غذاخوری عسل و یک چهارم قاشق چایخوری آویشن خشک را در مقداری آب بریزید و هم بزنید. این نوشیدنی سالم را می‌توانید برای کاهش وزن و در روزهای گرم تابستان میل کنید تا بدنتان کمبود مواد حاصل از تعریق را تامین کند.

 

لیموترش

 

 

برای مشاهده و خرید عسل های ارگانیک و طبیعی اینجا کلیک کنید.

 

 

از اینکه مطالب علمی و مستند مجله میشا ارگانیک را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید، سپاسگزاریم. شما همراهان همیشگی میشا ارگانیک می‌توانید نظرات ارزشمند خود را در قسمت دیدگاه درج کنید.

مشاوران و کارشناسان تخصصی میشا ارگانیک همواره پاسخگوی سوالات شما هستند. با ما در ارتباط باشید.