میشا ارگانیک | فروشگاه اینترنتی محصولات ارگانیک
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فواید خوردن تخم‌ مرغ

تخم‌مرغ از زمان‌های بسیار قدیم یک غذای اصلی بوده است و دلیل خوبی برای حضور مداوم آن در منوها و وعده‌های غذایی ما وجود دارد. تخم مرغ را می‌توان به صورت آب پز، املت و یا در ترکیب با سایر مواد غذایی پخت. وقتی یک تخم مرغ را به سالاد اضافه می‌کنید، ویتامین E بیشتری را از فلفل، آووکادو، آجیل و سبزیجات جذب می‌کنید.

فواید مصرف تخم مرغ

تخم مرغ

تخم مرغ و کلسترول

تخم مرغ به ویژه زرده آن کلسترول بالایی دارد. یک تخم‌مرغ بزرگ تقریبا 186 میلی گرم کلسترول دارد. با این حال، قبل از حذف تخم مرغ از منو غذایی خود این نکته را در نظر داشته باشید که تخم مرغ در حدود 70 درصد از افراد به هیچ وجه کلسترول را افزایش نمی‌دهد. همانند هر غذا، نکته کلیدی در اینجا مصرف در حد اعتدال است.

تخم مرغ یکی از موادی است که به افزایش رشد کودکان کمک می کند. شما عزیزان می توانید سایر مواد غذایی برای رشد کودکان را با کلیک روی لینک مطالعه کنید.

قلب

علیرغم آنچه در دهه‌های گذشته باور می شد، هیچ ارتباط مستقیمی بین مصرف تخم‌مرغ و بیماری قلبی یا سکته وجود ندارد. اما برخی از مطالعات نشان می‌دهد که افراد مبتلا به دیابت که تخم‌مرغ زیادی مصرف می‌کنند بیشتر به بیماری‌های قلبی مبتلا می‌شوند.

با مطالعه مطلب دیابت چیست؟ از این بیماری بیشتر بدانید.

تخم‌مرغ به افزایش سطح لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) یا همان کلسترول “خوب” کمک می‌کند. این یکی از دلایلی است که نشان می‌دهد تخم مرغ در کاهش ابتلا به بیماری قلبی موثر است.

شما عزیزان می توانید انواع روغن های سالم و ارگانیک را از میشا ارگانیک به راحتی تهیه کنید.

یک وعده غذایی سیر کننده

ممکن است متوجه شده باشید که خوردن تخم‌مرغ برای صبحانه شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد. افزایش احساس سیری به محتوای پروتئین بالای تخم مرغ نسبت داده می‌شود. چه یک املت برای صبحانه داشته باشید و چه یک تخم مرغ آب پز به عنوان میان وعده، تخم مرغ می‌تواند به شما کمک کند بعد از غذا یا بین وعده‌های غذایی سیر بمانید.

تخم‌مرغ به طور گسترده به عنوان منبع ارزشمندی از پروتئین با کیفیت مطرح می‌شود. پروتئین‌ها بلوک‌های ساختمانی بدن ما هستند که برای تقویت و ترمیم ماهیچه‌ها و بافت‌ها ضروری‌اند. یک تخم مرغ حاوی حدود 6.3 گرم پروتئین است.

تخم‌مرغ حاوی تمام 9 اسید آمینه ضروری است که بدن قادر به ساخت آن نمی‌باشد. بنابراین باید از طریق مصرف مواد غذایی این 9 اسید آمینه ضروری را به بدن خود برسانیم. اگر دنبال در دسترس‌ترین ماده غذایی برای دریافت 9 اسید آمینه ضروری هستید، تخم‌مرغ یکی از آنهاست.

صبحانه های خود را با خرید از محصولات صبحانه های ارگانیک میشا ارگانیک مقوی و دلچسب کنید.

منبع عالی ویتامین D

تخم مرغ

زرده تخم مرغ یکی از معدود غذاهایی است که به طور طبیعی حاوی ویتامین D است. با توجه به اینکه نزدیک به یک چهارم بزرگسالان از کمبود ​​ویتامین D رنج می‌برند، مصرف تخم‌مرغ نیاز روزانه شما به این ویتامین مهم و ضروری را تامین می‌کند.

ویتامین D نقش مهمی در جذب کلسیم و فسفر دارد و برای حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها ضروری است. علاوه بر این ویتامین D به تقویت ماهیچه‌ها و حفظ سلامتی سیستم ایمنی کمک می‌کند.

آنچه که درباره ویتامین‌ها باید بدانید! را در مجله میشا ارگانیک مطالعه کنید. 

یکی از بهترین منابع غذایی کولین

کولین یک ماده مغذی مهم است که در کبد ساخته می‌شود، با این حال، از آنجایی که اکثر مردم کولین کافی برای تامین نیازهای روزانه تولید نمی‌کنند، باید از طریق مواد غذایی آن را دریافت کنید. همانند ویتامین‌های B، کولین برای عملکرد طبیعی سلول‌ها ضروری است، نقش موثری در رشد مغز و نخاع در دوران بارداری، رشد مغز در نوزادان و پیشگیری از آلزایمر در سالمندان دارد.

منبع امگا 3

تخم مرغ و ماهی آزاد آب پز، خوشمزه و سرشار از امگا 3 هستند. امگا 3 انواع خاصی از اسیدهای چرب اشباع نشده چندگانه و از “چربی‌های ضروری” هستند که نقش مهمی در عملکرد غشای سلولی شما دارند. در سلامت قلب و مغز گرفته تا محافظت از چشمان شما دخیل هستند. از آنجایی که بدن مقدار محدودی امگا 3 تولید می‌کند، مصرف مواد غذایی حاوی امگا 3 ضروری است. تخم مرغ منبع باورنکردنی از اسیدهای چرب امگا 3 است که به طور متوسط در دو تخم مرغ 180 میلی گرم امگا 3 وجود دارد.

ماهی‌ها نیز یکی از شناخته شده ترین منابع امگا 3 هستند، با این حال، برای افرادی که نمی‌توانند ماهی بخورند، تخم‌مرغ منبع مفیدی از این نوع چربی های سالم است.

سلامت چشم

تخم‌مرغ حاوی طیف وسیعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله ویتامین A، ویتامین E و سلنیوم است که همگی به عنوان آنتی اکسیدان‌های مهم در حمایت از سلامت چشم و عملکرد شبکیه شناخته می‌شوند. تخم‌مرغ سرشار از آنتی اکسیدان‌های لوتئین و زآگزانتین است که هر دو نقش محافظتی در کاهش خطر برخی بیماری‌های چشمی از جمله آب مروارید دارد. مطالعات نشان می‌دهد که این آنتی‌اکسیدان‌های موجود در تخم‌مرغ بهتر از منابع گیاهی دیگر جذب بدن می‌شوند.

افزایش متابولیسم

تخم مرغ

زرده تخم مرغ حاوی ماده‌ای به نام کولین است. این عنصر به عنوان منبع مهمی برای تغذیه بدن شناخته شده است. با این حال، مقدار محدودی کولین در سایر غذاها وجود دارد و بدن فقط می‌تواند مقدار کمی از آنها را سنتز کند. با خوردن تخم‌مرغ، می‌توانید کولین بیشتری دریافت کنید. یک تخم‌مرغ بزرگ حاوی 145 میلی گرم کولین است که بیش از یک چهارم نیاز روزانه را تامین می‌کند.

شما عزیزان می توانید مطلب تغذیه ورزشکاران را در مجله میشا ارگانیک بخوانید.

بهبود عملکرد تیروئید

تخم‌مرغ حاوی ید و سلنیوم است که مواد مغذی ضروری هستند که بدن ما برای سنتز هورمون‌های تیروئید به آنها نیاز دارد. هورمون‌های تیروئید با افزایش متابولیسم، نقش حیاتی در تنظیم وزن بدن دارند. بنابراین، مصرف تخم‌مرغ می‌توانند به عملکرد بهتر تیروئید کمک کند.

خلق و خوی خوب

استرس و افزایش وزن ارتباط بسیار نزدیکی با هم دارند. افرادی که از بیماری‌های روانی مانند اضطراب و افسردگی رنج می‌برند، بیشتر افزایش وزن را تجربه می‌کنند. کولین موجود در تخم‌مرغ می‌تواند به تقویت حافظه، خلق و خو، کنترل ماهیچه‌ها و سایر عملکردهای مغز کمک کند. این بدان معناست که خوردن تخم‌مرغ می‌تواند به بهتر شدن خلق و خوی شما کمک کند که به نوبه خود می‌تواند متابولیسم را افزایش داده و به کاهش وزن کمک کند.

داشتن پوست و موی سالم تر

تخم مرغ

تخم مرغ منبع خوبی از چندین ویتامین B از جمله ویتامین B2، B5 و B12 است. همه این مواد مغذی عملکردهای مختلفی در بدن دارند، از جمله حفظ سلامت پوست و مو. همه ویتامین‌های B محلول در آب هستند، به این معنی که برای مدت طولانی در بدن شما باقی نمی‌مانند و ذخیره نمی‌شوند، بنابراین مصرف منظم مواد حاوی این ویتامین راه خوبی برای اطمینان از برآورده کردن نیازهایتان است. تخم‌مرغ سرشار از اسیدهای آمینه (بلوک‌های سازنده پروتئین) مانند متیونین است که می‌تواند به بهبود انعطاف پوست و استحکام مو و ناخن کمک کند.

مفید برای سیستم عصبی

تخم مرغ سرشار از ریز مغذی کولین است که برای کمک به ایجاد غشای سلولی و انتقال دهنده‌های عصبی مهم در بدن استفاده می‌شود. کولین برای بهتر شدن حافظه، خلق و خو، کنترل ماهیچه‌ها و عملکرد کلی سیستم عصبی مهم است. خوردن یک تخم‌مرغ حدود 6 درصد از نیاز روزانه ما به کولین را تامین می‌کند.

تخم‌مرغ منبع خوبی از مواد مغذی مفید برای قلب مانند پتاسیم، فولات و ویتامین‌های B است. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف دو عدد تخم‌مرغ در روز سلامت قلب را بهبود می‌بخشد. مانند هر چیز دیگری، اعتدال مهم است، به خصوص اگر روزانه از تخم‌مرغ استفاده می کنید.

کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه

محققان در یک مطالعه تحقیقاتی در دانشگاه هاروارد به این نتیجه رسیدند که تخم‌مرغ قادر است از ابتلا به سرطان سینه پیشگیری کند. کولین موجود در تخم مرغ در پیشگیری از سرطان موثر است.

اگر در سنین نوجوانی در برنامه غذایی تخم‌مرغ را بگنجانید در آینده کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه قرار می‌گیرید. مطالعات ثابت کرده‌اند که زنانی که حداقل شش تخم مرغ در هفته مصرف می‌کنند، نسبت به زنانی که تخم‌مرغ کمتری می‌خوردند، 44 درصد کمتر به  خطر سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

غذاهای ضد سرطان چه غذاهایی هستند؟

تخم‌مرغ ارگانیک

تخم مرغ

برای تولید تخم مرغ ارگانیک باید مرغ‌ها تخت استانداردهای خاصی نگه داری شوند. دسترسی نامحدود به غذا و آب داشته باشند و بتوانند آزادانه در یک منطقه محافظت شده پرسه بزنند. مرغ‌ها باید در در طول چرخه تخمگذاری، دسترسی مداوم به فضای باز داشته باشند. علاوه بر این موادی که برای تغذیه مرغ‌ها استفاده می‌شود باید ارگانیک باشند.

اما تخم مرغ ارگانیک با تخم مرغ معمولی چه تفاوتی دارد؟

یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که تخم مرغ‌های ارگانیک نسبت به انواع معمولی مواد مغذی بیشتری (پروتئین، پتاسیم و مس) داشتند.

مرغ هایی که می‌توانند بیرون در زیر نور خورشید پرسه بزنند، تخم‌هایی تولید می‌کنند که 3 تا 4 برابر بیشتر از تخم مرغ‌های معمولی، حاوی ویتامین D-3 هستند.

میوه ارگانیک و سبزیجات ارگانیک چگونه تولید می‌شوند؟

تخم‌مرغ یک پروتئین مقرون به صرفه و فوق مغذی است. سرشار از پروتئین، ویتامین‌ها و مواد مغذی است. مقدار مصرف روزانه تخم مرغ بسته به سن، مرحله رشدی و میزان سلامت بدن بستگی دارد. افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی بهتر است میزان مصرف تخم‌مرغ را کاهش دهند و بیشتر سفیده تخم مرغ مصرف کنند.

از اینکه مطالب علمی و مستند مجله میشا ارگانیک را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید، سپاسگزاریم. شما همراهان همیشگی میشا ارگانیک می‌توانید نظرات ارزشمند خود را در قسمت دیدگاه درج کنید.

مشاوران و کارشناسان تخصصی میشا ارگانیک همواره پاسخگوی سوالات شما هستند. با ما در ارتباط باشید.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*