گلاب از تقطیر گلبرگ‌های گل محمدی تهیه می‌شود، فواید بالقوه زیادی برای سلامتی دارد. سال‌هاست که گلاب به عنوان دارو در ایران و سایر نقاط خاورمیانه برای درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. گلاب ارگانیک حاوی مواد آنتی‌اکسیدانی متعدد و قدرتمندی است که از سلول‌های شما در برابر رادیکال‌های آزاد که در بیماری‌های قلبی، سرطان و سایر بیماری‌ها نقش دارند، محافظت می‌کند.

گلاب از قرون وسطی مورد استفاده قرار گرفته است. تاریخ شناسان ادعا می‌کنند که گلاب از ایران  سرچشمه گرفته است. استفاده از گلاب تنها به محصولات زیبایی محدود نمی‌شود، بلکه در صنایع غذایی نیز کاربرد دارد. این آب باورنکردنی فواید بسیار زیادی دارد.

گل محمدی

گل محمدی

گل محمدی، گیاهی چند ساله از خانواده گل رز، با گل‌های صورتی و قرمز رنگ شناخته شده است و خواص بی‌نظیر دارد. این گیاه از دیرباز در ایران کشت می‌شده و دارای فرآورده‌های جانبی مختلف از جمله گلاب می‌باشد.

این گیاه در مناطق آب و هوایی مختلف رشد می‌کند، اما بهترین آب و هوا برای این گیاه در مناطق خشک و نیمه خشک با دمای پایین است. بهترین دما برای رشد گل محمدی 21-15 درجه سانتی گراد است. همچنین در مناطقی که اختلاف دمای شب و روز بین 5 تا 10 درجه است، کیفیت گل‌ها، بالاتر است. تمامی عوامل اقلیمی ذکر شده منجر به افزایش کیفیت گل و عطر گل محمدی می‌شود.

5 محصول شگفت انگیز گل محمدی

گل خشک

گل خشک، گلبرگ‌های خشک شده یا حتی غنچه‌های گل محمدی است که در آشپزی، رایحه درمانی و به همراه چای استفاده می‌شود. شما می‌توانید از تعدادی گلبرگ گل محمدی در چای خود برای بهتر شدن طعم، استفاده کنید.

در فروشگاه میشا ارگانیک برترین غنچه گل محمدی ارگانیک را می توانید خریداری کنید.

دمنوش گل محمدی

دمنوش گل محمدی یک چای فوق العاده برای افرادی است که به دنبال نوشیدنی با طعم فوق العاده هستند. این دمنوش برای خاصیت آرامش بخشی دارد و برای تسکین اعصاب بسیار مفید است. این دمنوش را می‌توانید با گیاهان دیگری مانند زعفران، چای سیاه نیز امتحان کنید که از تاثیرات آن شگفت زده خواهید شد.

شما عزیزان می توانید دمنوش چای ترکیبی ارگانیک نافه و دمنوش چای سبز و گل محمدی ارگانیک نافه را به راحتی از فروشگاه میشا ارگانیک خریداری کنید.

گلاب

گلاب معطر نوعی عصاره گیاهی است که از طریق تقطیر گلبرگ‌های گل محمدی تولید می‌شود. گلاب فواید زیادی برای سلامتی دارد و می‌توانید از آن برای تهیه یک نوشیدنی خوشمزه استفاده کنید.

اسانس گل محمدی

اسانس گل محمدی یکی از مهم ترین محصولاتی است که از این گل به دست می‌آید. این اسانس معطر کاربردهای مختلف در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی دارد.

روغن گل محمدی

یکی دیگر از فرآورده‌های جانبی گل محمدی است. این روغن نوعی عصاره است که برای تولید محصولات مختلف آرایشی از آن استفاده می‌شود. می‌توانید از این روغن به طور مستقیم برای آکنه، بهبود زخم‌ها استفاده کنید.

غنچه گل محمدی

روش تولید گلاب

کیفیت گلاب به نحوه تولید آن بستگی دارد. برخی از تولیدکنندگان از روش‌هایی استفاده می‌کنند که محصول با کیفیت بالا تولید نمی‌شود. البته ناگفته نماند که گل محمدی مورد استفاده در تهیه گلاب نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

گلاب ارگانیک به دلیل استفاده از گل محمدی ارگانیک از عطر و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. روش کاشتی که برای گل محمدی ارگانیک استفاده می‌شود کاملا متفاوت با کشاورزی معمولی است. در کشت ارگانیک از هیچ نوع ماده شیمیایی برای تولید و فرآوری محصول استفاده نمی‌شود. بنابراین باقی ماند سموم در این محصولات وجود ندارد. با مصرف محصولات ارگانیک مانند گلاب ارگانیک مطمئن باشید که در معرض مواد شیمیایی قرار نمی‌گیرید.

یک روش ساده و ابتدایی برای تهیه گلاب، مخلوط کردن گل محمدی با مقداری آب مقطر است. ماده حاصل، گلاب معتبر نیست و مقدار زیادی از مواد با ارزش آن از بین می‌رود.

بهترین روش برای گلاب گیری، استفاده از روش تقطیر توسط دستگاه‌های ویژه در کارخانه هاست. در این روش عطر، طعم و مواد موثره گلاب حفظ می‌شود و با مصرف آن می‌توانید از تمام خواص آن بهره‌مند شوید.

در فروشگاه میشا ارگانیک انواع مختلف گلاب ارگانیک از برندهای معتبر ایران موجود می باشد که شما عزیزان می توانید با کلیک روی لینک این محصولات ارگانیک را مشاهده و آنها را به آسانی خریداری کنید و از عطر دلپذیر و خواص بیشمار آن بهره مند شوید. 

اجزای شیمیایی گل محمدی

گلاب خواص خود را مدیون بسیاری از اجزای شیمیایی موجود در گل محمدی است. طبق یافته‌های مختلف ترکیبات زیر در این گل پر خاصیت یافت می‌شود:

آنتوسیانین

فلاونوئیدها

گالیک اسید

اسید کربوکسیلیک

هنیكوزان

ویتامین C

اجزای شیمیایی گل محمدی

مهمترین فواید گلاب ارگانیک

حاوی آنتی اکسیدان

همانطور که از نام آن مشخص است، آنتی اکسیدان‌ها اکسیداسیون را مهار می‌کنند. رادیکال‌های آزاد تولید شده در طی واکنش‌های مختلف در بدن، اغلب خطرناک هستند که منجر به زنجیره ای از واکنش های شیمیایی می‌شود و ممکن است به سلول‌ها آسیب برسانند. این آسیب می‌تواند در نهایت به صورت سرطان، تصلب شرایین یا حتی از دست دادن بینایی ظاهر شود. آنتی اکسیدان‌ها با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد از آسیب سلولی جلوگیری کرده یا آن را به تاخیر می‌اندازند.

برطرف کردن گلودرد

وقتی از سرفه‌های شدید رنج می‌برید، اغلب پزشکان آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کنند. دفعه بعد که این اتفاق می‌افتد، از گلاب ارگانیک برای رفع سرفه‌های خود استفاده کنید.

محققان اخیرا خواص ضدباکتریایی گلاب و روغن گل محمدی را مورد مطالعه قرار داده‌اند. اگرچه تحقیقات پزشکی بیشتری برای اثبات این موضوع نیاز است. اما در همین مطالعات کوچک نیز کارآمدی گلاب اثبات شده است.

مجله علوم پایه پزشکی ایران در سال 2011 نیز مطالعه‌ای را منتشر کرد که نشان داد، گلاب با میکروارگانیسم‌های مضر مبارزه می‌کند و در عین حال به کاهش سرفه و تحریک گلو نیز کمک می‌کند.

کاهش درد قاعدگی با مصرف گلاب

زنان به‌طور سنتی از گلاب برای درمان درد قاعدگی استفاده می‌کردند. باز هم، اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است، اما مطالعه‌ای که در مجله مامایی و سلامت زنان منتشر شد، نشان داد که نوشیدن چای حاوی گلبرگ‌های گل محمدی به تسکین درد قاعدگی و بهبود سلامت دختران نوجوان کمک می‌کند.

گلاب ارگانیک

مفید برای مشکلات پوستی

گلاب ارگانیک دارای خاصیت مرطوب کنندگی، ضد عفونی کننده، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که برای پوست و موی شما معجزه می‌کند. گلاب از سال‌های پیش برای درمان برخی مشکلات پوستی استفاده می‌شود. امروزه نیز این ماده به یکی از پرمصرف‌ترین مواد در صنعت آرایشی تبدیل شده است.

گلاب ارگانیک سرشار از ویتامین های A و C است که خواص ضد التهابی قوی دارد. اختلالات پوستی مانند اگزما و روزاسه با منجر به خارش، قرمزی، تورم و لایه لایه شدن در نواحی آسیب دیده پوست می‌شود. استفاده از گلاب ارگانیک روی این مناطق به کاهش التهاب پوست کمک می‌کند. به علاوه، گلاب خاصیت آبرسانی عمیقی برای پوست دارد.

pH نرمال پوست کمی اسیدی است، که آن را برای رشد میکروب‌ها نامناسب می‌کند، در نتیجه از عفونت‌ها جلوگیری می‌کند. با این حال، عوامل متعددی می‌توانند pH پوست شما را افزایش دهند تا آن را قلیایی تر و مستعد ابتلا به عفونت‌ها کنند. گلاب ارگانیک به عنوان یک تونر طبیعی عمل می‌کند و به حفظ pH پوست شما کمک می‌کند و در عین حال منافذ پوست را کوچکتر می‌کند.

برطرف کردن سوزش چشم

مصرف گلاب ارگانیک برای کاهش سوزش چشم موثر است. به لطف خواص ضد عفونی کننده قوی آن، می‌توانید از گلاب برای پیشگیری و درمان عفونت‌ها استفاده کنید.

یک مطالعه نشان داد که وقتی محققان گلاب را به قطره‌های چشمی که برای درمان ورم ملتحمه استفاده می‌شود اضافه کردند، به طور قابل توجهی عفونت چشمی کاهش یافت.

خواص ضد ویروسی گلاب

یکی از فواید گلاب ارگانیک این است که به شما در رفع علائم ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می‌کند. مصرف گلاب باعث تقویت سیستم ایمنی شما می‌شود. گل محمدی به عنوان یک ضد قارچ، ضد ویروس و ضد میکروب بسیار خوب عمل می‌کند که صنایع غذایی در برخی موارد از آن به عنوان نگهدارنده استفاده می‌کنند.

خاصیت ضد ویروسی گلاب ارگانیک

از بین بردن علائم استرس و اضطراب

گلاب ارگانیک خواص زیادی دارد. یکی از آنها کمک به تسکین علائم استرس و اضطراب است. این ویژگی به دلیل عطر دلپذیر گلاب است که به عنوان تقویت کننده خلق و خوی افراد عمل می‌کند. زمانی که گلاب به پوست مالیده می‌شود، پوست آنرا به خوبی جذب می‌کند و باعث افزایش احساس آرامش در فرد می‌شود.

بوییدن گلاب ارگانیک به طور سنتی به عنوان راهی برای بهبود خلق و خوی افراد استفاده می شد. علاوه بر این گلاب را می‌توان به صورت خوراکی نیز مصرف کرد. تحقیقات نشان داده است که گلاب دارای خواص ضد افسردگی و ضد اضطراب است. اعتقاد بر این است که گلاب ارگانیک خاصیت خواب‌آوری دارد و اثر آن مشابه دیازپام است. مصرف گلاب برای برخی از بیماری‌ها از جمله افسردگی، غم و اندوه، تنش‌های روحی و آلزایمر مفید است.

محققان به این نتیجه رسیده‌اند یک قطعه پروتئین خاص به نام آمیلوئید که توسط بدن ایجاد می‌شود روی عملکرد مغز تأثیر می‌گذارد، سلول‌ها را می‌کشد و حافظه را مختل می‌کند. در ترکیبات گلاب یک مهارکننده وجود دارد که این آمیلوئید را مهار می‌کند.

جلوگیری از چین و چروک

گل محمدی نه تنها برای از بین بردن آکنه موثر است، بلکه به جلوگیری از چین و چروک نیز کمک می‌کند. گلاب حاوی اسیدهای چرب ضروری و ویتامین‌های مهمی است که پوست به آن‌ها نیاز دارد. ویتامین A که در غلظت‌های بالایی در گلاب ارگانیک یافت می‌شود، به افزایش سرعت جایگزینی سلولی کمک می‌کند و همین امر باعث پیشگیری از ایجاد چین و چروک در صورت می‌شود.

خداحافظی با سردرد و میگرن!

اثرات ضد استرس گلاب به درمان سردرد و میگرن کمک می‌کند. گلاب و اسانس گل محمدی در رایحه درمانی برای درمان سردرد استفاده می‌شود. برای بهره بردن از این اثر گلاب ارگانیک می‌توانید پارچه‌ای را با گلاب خیس کنید و روی پیشانی قرار دهید تا سردرد شما تسکین یابد.

بهبود مشکلات گوارشی

نوشیدن گلاب ارگانیک باعث کاهش نفخ معده می‌شود. گلاب با افزایش جریان صفرا به بهتر شدن هضم کمک می‌کند. به عنوان یک ملین عمل کرده و با افزایش حرکات روده درمان خوبی برای یبوست است.

از اینکه مطالب علمی و مستند مجله میشا ارگانیک را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید، سپاسگزاریم. شما همراهان همیشگی میشا ارگانیک می‌توانید نظرات ارزشمند خود را در قسمت دیدگاه درج کنید.

مشاوران و کارشناسان تخصصی میشا ارگانیک همواره پاسخگوی سوالات شما هستند. با ما در ارتباط باشید.